parabol

hejsa
kan man med extra udstyr tage rtl/sport1 (tyske gratiskanaler) på en parabol man samtidig kører canaldigital på ??
har hørt at det kan man men hvordan ??

mvh tom 
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er en parabol som kanal digital har leveret tror jeg ikke det er muligt, er det din egen kan du sikkert montere endnu et modtager hoved og skal så have en receiver inden døre.
Er det da ikke en skærm du kun har til låns, så længe du bruger Canal Digital ( Parabolen )
Du behøver et LNB universal og en satellitmodtager , om du kan bruge den parabol som du har kan jeg ikke vurdere  , den satellit som du ønsker at modtage er astra 19,2 øst , det er kun hvis den satellit som du nu modtager ligger tæt på astra 19,2øst at parabolen kan dække begge to , du kan jo også sætte en ny parabol op , det hele fås hos harald nyborg for under 1000kr.........

   elektriker fra jævnstrømmens tid
skærmen er en canaldigital satte op ! regner også med at have Canal digital fremover ! troede at jeg med et extra hoved på samme parabol kunne fange kanalerne og så køre dem ind i samme kabel ! og så har mit tv jo indbygget sattelit modtager så jeg håbede at jeg kunne undvære en extern box ?
er det muligt ??
Annonce
Nej..........

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Du kan ikke føre signalet fra to satellithoveder sammen på samme kabel, da alle satellitter anvender de samme frekvenser.

Da du næppe har to DVB/S2 tilslutninger på dit TV og næppe ønsker at skulle skifte kabelforbindelse på TV afhængigt af hvilken satellit, du vil modtage, bliver du nødt til at have en SAT-boks til det ene SAT-signal, og tilslutte via HDMI.

CD's parabolskål er næppe så bredbåndet, at den kan modtage fra begge satellitter samtidigt.

Vil du kun have et kabel og én tilslutning til TV, så kan du montere en motorstyret parabol, som derved kan dække begge satellitter.
tak for svarene ! det bliver vist til en parabol mere med box !
det bliver ikke kønt men skal kunne se f1 i år
Skrevet af efry på 15 feb 2014 18:00
Du kan ikke føre signalet fra to satellithoveder sammen på samme kabel, da alle satellitter anvender de samme frekvenser.

Da du næppe har to DVB/S2 tilslutninger på dit TV og næppe ønsker at skulle skifte kabelforbindelse på TV afhængigt af hvilken satellit, du vil modtage, bliver du nødt til at have en SAT-boks til det ene SAT-signal, og tilslutte via HDMI.

CD's parabolskål er næppe så bredbåndet, at den kan modtage fra begge satellitter samtidigt.

Vil du kun have et kabel og én tilslutning til TV, så kan du montere en motorstyret parabol, som derved kan dække begge satellitter.
Det er noget sludder.

I sommerhuset har jeg både Canaldigital og astra ind i samme kabel - og èn modtager til begge ( canal digitals )

De er så samlet udendørs i en samleboks til formålet.

Jeg har så to paraboler.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej du skal ha en som denne http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=260004 for at få signalet ind med et kabel. Du skal nok købe en parebol mere til 19,2 da det er svært at fange 2 satteliter så langt fra hinnanden med 1.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis