Bordopvaskemaskine tilslutning

Hej LDS, jeg har lige købt mig en bordopvaskemaskine og vil selv tilslutte den, men der er et lille problem: der kommer ikke noget vand ud af vandhanen under min vask. Nogen der har forstand på hvad der kan være galt her?

Har vedhæftet et billede

På forhånd tak, Nicklas

OPDATERET: Vandhanen har ikke været brugt i over 6 år, kan den være kalket helt til?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Nicklas.

Og velkommen her på LDS.

Det kan godt tænkes at ventil sædet er groet fast, afmonter slangen og luk den balofix der sidder uden ventilen. Så kan du afmontere den gamle ventil / hane og montere en ny hane eller blot en balofix. Hvis du bruge pakke tape, så husk at du kun må skrue en vej ellers er der risiko for at den bliver utæt ved gevindsamlingen. Det bedste er at bruge pak garn og pasta  Du kan købe det hele hos Onkel Harald.

Skrevet af NicklasGKS på 13 feb 2014 11:47

Hej LDS, jeg har lige købt mig en bordopvaskemaskine og vil selv tilslutte den, men der er et lille problem: der kommer ikke noget vand ud af vandhanen under min vask. Nogen der har forstand på hvad der kan være galt her?



Har vedhæftet et billede



På forhånd tak, Nicklas



OPDATERET: Vandhanen har ikke været brugt i over 6 år, kan den være kalket helt til?



Hvis pakningen i hanen er groet fast, kan du bare lukke for vandet. Dernæst skruer du grebet af (der sidder en skrue inden under den blå eller røde knap) og skiller hanen ad for at se om pakningen sidder fast eller er defekt. en evt. ny pakning kan du købe byggemarkedet. Du behøver ikke skifte hanen




fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis