Isolering af gulv

Hej.

i forbindelse med jeg skal lægge nyt gulv, skal jeg have det isoleret.
opbygningen er fugtspærre, klodser, strøer, 22mm gulvspån, 14mm gulv.

jeg vil jo så lægge isolering ned mellem strøerne....
men skal jeg holde afstand til gulvspånen? for at der kan cirkulere luft neden under.
eller kan jeg sagtens isolere helt op guvspånen?




Mvh
Michael




 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg læste engang, jeg tror det var på Bolius, at der ikke må isoleres helt op mod gulvspånpladerne, da der skal være ventilation. Ellers er der risiko for skimmelsvamp...

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

jeg har nu pillet det gamle gulv op... og der lå isolering helt op til det gamle gulv...og det fejler intet.

vil i stadig holde afstand?

 

Nej det ville jeg ikke men mon ikke at han husker forkert da jeg vil anbefale at der er ventilation under din isolering og ikke mellem isolering og gulv giver jo ingen mening det er jo samme princip hvis du ser på loftet, er der måske luft imellem din isolering og dine loftbrædder ..... :-)
Jeg læste engang, jeg tror det var på Bolius, at der ikke må isoleres helt op mod gulvspånpladerne, da der skal være ventilation. Ellers er der risiko for skimmelsvamp...

Det er jo lidt sjovt, så har isoleringen jo ingen effekt, hvis der skal ventileres hen over den. Det må være en and.
i den tidligre tråd der referes til er der dom jeg læser det IKKE nogenm ventilation under gulvet og det er der i det her tilfælde eller ?? altså med krybekælder for så kan du læse her hvad man skal gøre

http://www.bolius.dk/saadan-isolerer-du-en-krybekaelder-16368/
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis