Min badevægt taler! Hvad siger din?

Min badevægt er begyndt at tale, f.eks,. kommer der ofte et dybt suuuk, når jeg træder op på den.
Jeg er også blevet kaldt "Bølle" eller "Jeg kan ikke kalre to, på en gang"
Forleden overhørte jeg en fortrolig samtale mellem min frue og vægten.
Vægten:
"Du har da taget på var"
Min frue:
"Tallene er da de samme"
Vægten: "Ja -det ved jeg ikke, men du føles meget tungere end sidst"
Min frue:
"Det kan være, du er gået i stykker"
Vægten:
"Så er det da fordi jeg bliver overbelastet"
Min frue:
"Du er beregnet til at kunne klare flere hundrede kg., så du skal nok bare have nyt batteri"
Vægten:
"Do-do."

De bedste hilsner
Leon.
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ak ja, kun kvinder har vægtproblemer - hos os andre er det kun et spørgsmål, at holde maven inde, nå vi ser en flot pige - ellers er vi flotte hele tiden, selvom Poloen et blevet lidt mere teltet de senere år.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Hej Thomas.

Du ser ikke Simpson? (do-do)

Mvh. JørgenE


Jo jeg ser Simpsons nogle gange...men han siger ikke do-do, men doh..forresten er doh ordet for nygeligt blevet optaget i den engelske ordbog..

Mvh
ThomasB (som stadig ikke forstår vittigheden)
Undskyld alle!

Nu er jeg ikke helt ung, så do-do har jeg fået med i mit sprog fra 50erne vil jeg tro.
F.eks., kunne en "misundelig bølle" sige til een,
"hold da kæft hvor, er du grim", (selvom man måske var rigtig nydelig)
og så var det bare at sige do-do (ditto) altså "det kan du selv være"

Så skulle den vidst være klaret.
De bedste hilsner
Leon.
Annonce
Ha ha..så forstod jeg den..den er faktisk ret sjov.

Mvh
ThomasB
Som nu bare siger at han forstod den, selvom han stadig ikke helt forstår den..ellers bliver ThomasB snart til grin..

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 06-09-2002).]
Hej Thomas!

Badevægten var usædvanlig uforskammet overfor min frue, den sagde faktisk, at min frue også burde have nye baterier.

Efterfølgende skete der det, at hun blev vred, på vægten, hvilket jo er set før i mange familier.
Hun tog batteriet ud, ventede et helt døgn, og satte så nyt bateri i.
Som alle, der kender lidt til sådanne elektroniske aparater, ved, slettes alt gammelt had, vægten blev som nyfødt.

Tallene er en smule mindre, og da min frue vejede sig første gang med den nye strømforsyning, sagde vægten: "Sæt venligst begge ben op på vægten". Så hun er glad igen.

Hyg
Leon.
?? Også da hun så satte det andet ben på, og vægten blev fordoblet? smile

Jeg holder maven inde og puster alt luft ud af lungerne, på den måde holder jeg min vægt konstant.

-Jørgen

PS. Min vægt er altid konstant over 80 kg. :d

Mvh. JørgenE
Hej Jørgen.

Du skal jo netop hive så meget luft ned i lungerne du kan, da du derved laver en "ballon-effekt" og bliver lettere.

Mvh
ThomasB

Hej Jørgen og Thomas.

Det er meget vanskeligt at afgøre om man skal trække luft ind eller ånde ud. Det er Archimeds' skyld (det er ham med "et legeme fortrænger..."). Den luft man ånder ind har en vægt, men giver til gengæld lidt opdrift (ballon-effekt). Spørgsmålet er om den luft i ånder ind har en højere eller lavere vægtfylde end den omgivende atmosfæriske luft.

Når i har regnet lidt på massefylderne kan jeg oplyse et atmosfærisk luft vejer ca 29 g pr 24 liter (ved 1013 HPa og 21 grader C). Så kan I selv regne ud hvor meget man skal ånde ind, for at narre vægten til at tro, man er et kilo lettere..

Som i ser, er det et vanskeligt, men også meget vigtigt område, I her har bevæget jer ind på...

TS

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Sørensen (den 10-09-2002).]
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis