Klinkegulv på trækonstruktion.

Hejsa.

Jeg påbegynder snart en større renovering af vores nyindkøbte gamle hus, men der er særligt én ting jeg ligger søvnløs over her i planlægningsfasen, og håber derfor jeg kan få et par kvalificerede råd med på vejen :-)

Jeg flår et gammelt plankegulv af i køkkenområdet ca. 8-9 m2, og vil derefter lægge nogle 22mm Novopan-lignende sporplader ud på de eksisterende strøer (der er krybekælder med ca 45 cm højde) ovenpå sporpladerne vil jeg selvfølgelig lægge varmefordelingsplader, et tyndt lag gulvpap, og dernæst en GF13/19 Knauf gulvgipsplade som skrues fast til sporpladerne, og til sidst fliseklæb og gulvklinker ..... MEN.... umiddelbart tror jeg kun de gamle gulvplanker måler 22mm i højden, så min nye konstruktion bliver alt andet lige 30-40mm for høj i forhold til det gamle gulv som jeg skal støde op til.. Hvad gør man ?

Jeg er med på at strøafstanden skal være max c/c 600 mm, men hva faen gør man lige når konstruktionen bliver for høj?

På forhånd tak.

Mvh.

Kenneth
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sænk strøerne et par cm.

Venlig hilsen
Knud
Snedkerlim@ tror du virkelig det er nødvendigt hvis jeg vælger 22 mm sporplade og 19 mm fibergips?
[code] [/code]

Mvh.

Kenneth
Jeg skal bibeholde størstedelen af det oprindelige gulv, så klinkegulvet skal ligges ned i et mindre areal i køkken området, så jeg kan vel ikke bare sådan lige sænke strøerne, når køkkenet er en del af et større rum?

Mvh.

Kenneth
Mht CC-afstand: Kan kun henvise til Novopans vådrumsgulv: http://www.novopan.dk/Udf%C3%B8relse-175.aspx
Hvor kan du ikke skære ned i dine strøer - du kan jo nøjes med at gøre det, hvor du skal have klinker.

VH Claus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis