fjern pletter efter ludbehandling - Hjælpe!

Hvordan kan man fjerne pletter efter ludbehandling?

Hej,

Jeg har behandlet mit nyt fyr-træ gulvet med TripTrap lud-Hvid efterfølgende med hvid triptrap træolie

Det gik perfekt.! Men så da jeg ludbehandlede hemsen (lud fra Piontex denne gang) dryppede det lidt på gulvet, og har givet et grim brun plet.

Jeg har prøvet at slibe området og at give igen en behandling med lud og olie, men det blive grøn/gule og ikke hvid.

Hvad med overgang der kan men se også brune pletter?

Kan man redde gulvet?

Tak for hjælpen


mvh.
Ari
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville prøve at behandle pletten nogle gange med Oxalsyre, den lysner træet en lille bitte smule hver gang du påfører den, den bliver blandt andet brugt ved vandskjolder på ubehandlet træ.

Den er i pulverform og kan købes ved materialisten og skal fortyndes med vand, fortyndingsforholdet står på bøtten, jeg kan ikke huske det.

Efter du har gjort det kan du pletbehandle med Trip Trap´s produkter igen, jeg tror det vil gøre udslaget for dig, men prøv dig lidt forsigtigt frem...

Held og lykke
Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
Det virker ikke normalt af lud farver gulvet brunt,, ikke engang hvis det er den forkerte lud, altså lud til løvtræ, da den godt kan bruges på fyrtræ,, men ikke omvendt,,
jeg vil mene af du skal prøve af slibe pletten til rent træ. og derefter ludbehandle og oliebehandle pletten på ny. det burde løse problemet, og være muligt af ramme farven på det tidligere oliebehandling,

Jeg har slibet pletten væk og påsæt lud+hvid olie  2 gang

Så brun/grå er væk , men man kan se på  kanten i overgang t/overlap til det resten af gulvet  grå pletter.

Dertil den ny afslibes gulvet er ikke hvid, men mere gule/grønt  (se billedet)

Luden  var til nåletræ – og har set at når det dryppede på den færdig behandlet  gulvet med oile,

Gav det grå plet. Som jeg kunne ikke fjerne. … derfor har jeg silbet gulvet


mvh.
Ari
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis