grundet glasfilt og synlige samlinger

Jeg har fået at vide, at man kommer til at se samlingerne (overlap og skær af) i det grundede glasfilt når man bruger grundet glasfilt. Er der nogen der ved om det er rigtigt og om man kan gøre noget ved det inden man begynder at male på det?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det kan der være noget om, men du kan gøre det mindre synligt ved at gøre sådan her: læg et overlap på ca. 10 cm. i bredden, skær så med en skarp hobbykniv en "bølge" ned over overlapningen bølgerne skal være ca. 15 cm. lange. Fjern så det over skyende materiale og du vil få en mindre synlig samling når det er malet
Jeg har ikke haft problemer med det. Bare sørg for at holde kniven helt vinkelret på væggen når du skærer. Holder du skævt på, kan der blive mellemrum/overlap i samlingen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det passer ikke, det kan du få både med grundet og ugrundet, grundet er i min optik det eneste rigtige...

Det er vigtigt, som Kim skriver, at når du skærer banerne sammen at du så vidt muligt holder hobbykniven vinkelret på banen og at den er vildt skarp, knæk den hele tiden, to-tre baner så skal den knækkes.
Og når du har skåret, trykker du den rigtig godt til med fingeren, hele vejen fra bund til top.

Og som Jørgen skriver, så lad være at skære efter en lineal, skær i frihånd, de svage bølger du helt automatisk kommer til at lave slører samlingen fint

Skulle du komme til at få en synlig samling alligevel, gør du det, at når du har malet første gang og det er helt 100% knastørt, så tager du et stykke sandpapir i korn 120-150 og sliber samlingen, så forsvinder den som dug for solen

God arbejdslyst.
Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
tak for råddene.
filtet er sat op, men ikke malet endnu.

Jeg må slibe kanterne væk hvis de er at se mellem 1. og 2 omgang maling.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis der er mellemrum kan du tage lidt finspartel og trække ned over samlingen og derefter tørre af med en fugtig svamp.
Hvis andre nu skulle være interesseret, så har vi lavet denne video der viser hvordan selve samlingerne skal/kan laves. Den filt der er brugt i videoen er forgrundet, hvilket vil sige, at det kun er grundet på den ene side, men fremgangsmåden er den samme uanset hvilken filt man bruger. http://www.youtube.com/watch?v=dUurHvP95XM&list=UUXKnYR9cRHp-Dr1KcEW3lhg&feature=c4-overview

Mange venlige hilsner
Kresten Kjær Larsen
Malgodt.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også