pakeringsbremse

Hej alle jeg har været til syn med min toyota carina e. og der er ingen bremsekraft på håndbremsen jeg har sat nye bakker på og nyt kabel på og den er selv justerende når man træker håndbremsen men bremsearmen i tromlen går ikke tilbage når den er blevet justeret lidt op kan synderen være det nye kable da det ikke går helt gnidnings frit ?? vajeren er belagt med sort plastik så det er plastik mod plastik og hvordan smører jeg det har prøvet med wd 40 det virker ikke. Hjælp hvad skal jeg gøre   
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

W 40 er ikke særlig velegnet til kabel smøring, du kan købe et produkt der er beregnet til at smører kabler med, der skal du så også have sådan en lille dims der monteres på kabel enden så du kan sprøjte olien ind i kablet.

En anden mulighed som os der har ældre motor cykler bruger, afmonter kablet !

Så tager du en lille plastik pose som du lige klipper et lille hjørne af, ikke mere end kablet lige kan komme ind i posen. Så vikler du et stykke tynd snor om plastposen og kablet, fylder en tynd olie i posen og hænger den op så olien vil løbe igennem. Stil en potte under kablet, når olien er løbet igennem har du et velsmurt kabel der holder i mange år.

Et nyt kabel burde der ikke være problemer med, har du skiftet begge to?
Hvis det er uorginale kabler, kan de være af svingende kvalitet.
Hvis det er brugte kabler, er problemet som regel, i den aluminiumsdel der går ind i ankerpladen, aluminiumen iere så hullet til kablet bliver for stramt.
Jeg ville ikke prøve at smørre det...

Jeg tror du skal ind og prøve, om håndbremsearmen på bremsebakken kan bevæges let, måske du skal have ny trækfjedder også.

Slæk håndbremsen helt af i kablet, så  justere bremserne op (det selvjusterende virker ikke)
Så justere du håndbremsen op...

Jørgen det var et smart trick :-)
Nej kun det ene og det er et uroginalt et. håndbremsearmen på bremsebakken har jeg checket og den løber frit. nu du snakker om ny trækfjedder hvad er det så for en for der sidder ikke en på armen kun den som er indbygget i kablet.
jeg har skilt dem bække to ad og det kabel som jeg troede var i orden sider også fast. men nu har jeg arb. med de gl kabler med wd 40 og de glider fint. nu prøver jeg at samle det igen og ser om det virker.
Annonce

Ja, det med at forsøge  og smøre kabler med plastik/teflon overtræk er en meget skidt manøvre. Hvis smørelsen ikke ødelægger belægningen på kablet, bliver det lynhurtigt fyldt med støv og kommer til at gå meget ringe.

Første betingelse for du får dine bremser til at virke korrekt er du skifter delene i begge sider samtidig.

Et nyt håndbremsekabel SKAL under ingen omstændigheder gå hårdt. Det er en bytter

Når du samler bremserne igen skal du sørge for at alle delene går som de var nye. Så skal du nok få held af og få det til at virke.

Pøj pøj.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Mange tak Leif. det skal jeg huske :-)
Skrevet af Chevy på 11 feb 2014 15:15

Mange tak Leif. det skal jeg huske :-)
Selv tak. (Smiley letter på hatten)

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej.
Har lige været øvelsen igennem på vores Avensis, og det jeg gjorde var at justere bakkerne ud ved at sætte en stor skruetrækker ned på navet som modhold og tvinge bakken ud og så justere bakken ud til den passer i tromlen og så overtager selvjusteringen derfra.
Husk at der er linksgevind i den ene side.
Og de kabler skal ikke smøres.

mvh

varmetossen

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis