Svar på kort spørgeskemaundersøgelse

Hej alle LDS'er,

Vi har en praktikant siddende, som har udarbejdet et spørgeskema til hans bacheloropgave. For at få en bredere målgruppe til at svare, vil han sætte rigtig stor pris på hvis nogen af jer ville bruge 5 min på at besvare dette

Linket: www.surveymonkey.com/s/XNMYXKH

Der er kun 7 spørgsmål, så det tager ikke alverdens tid!

På forhånd mange tak
Hej alle LDS'er, Vi har en praktikant siddende... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil lige tilføje at en sandhed kun dannes indenfor det paradigme du befinder dig i, altså hvordan du erkender virkeligheden. I den her sag vil det være meningsløst å udtale sig med en positivistisk tilgang, da dette er et spørsmål som vil ligge mere til en socialkonstruktivistisk syn. uanset så kan jeg se at de inkommensurabilitet mellem jeres to påstande.
Skrevet af Nooda på 13 feb 2014 13:21

Til PinkHenrik: Hvis du virkelig vil grave i hvorfor vi stiller det sidste spørgsmål og du tydeligvis er meget uvidende om spørgeskemaundersøgelser, så skal jeg forklare dig det. Det sidste spørgsmålet stilles for at finde frem til om folk generelt VED at der er penge at spare på nettet på byggematerialer - Mange af jer ved det med sikkerhed - I er jo de klogeste! grunden til vi vil vide det, er at hvis 90% svarede at det vidste de skam godt - Så var der nogle andre faktorer der gælder ved køb på nettet. Men i denne situation har 90% svaret at det vidste de ikke, og derfor kan vi se at der er en stor uvidenhed i befolkningen om hvor meget man egentlig kan spare, pga. byggemarkedet ikke er ret transparent. Jeg håber du nu forstår at det sidste spørgsmål ikke er en konklusion, men et spørgsmål som er en del af undersøgelsen - Så NEJ, du kan ikke sammenligne det med dit spørgsmål om månen. Alt er subjektivt, så du kan ikke konkludere at månen er lavet af grøn ost, men du kan sikkert argumentere for det!

Til ChristianV: Vi er helt klar over at den slet ikke er 100% endnu - nærmere 20%, men jeg tror desværre ikke du finder nogen prissammenlignings-løsning som er 100% i nogen brancher. Vi arbejder konstant på at få alle forhandlere ind - men det kræver at forhandlerne selv er villige til det, for at det skal være gratis for forbrugerne. Beklager, men vi arbejder på at få alt ind, men vi lover heller ikke at vi har alt, det er en helt normal prissammenligningside. Jeg går heller ikke ud fra du sidder på Pricerunner og er 100% sikker på at de har alt derinde, og det ER de billigste produkter, for så bliver du snydt
Prøv lige at høre mester:
Du skriver EN SPØRGE UNDERSØGELSE...
Så kan du ikke slutte af med en PÅSTAND om at der generelt kan spares på nettet, når jeg så har flere eksempler på at det modsatte er tilfældet...og du giver mig INGEN mulighed for at fortælle dig det i din såkaldte undersøgelse.

Dermed er din undersøgelse ikke fem potter p.. værd.

Hvis du havde formuleret spørgsmålet med svar mulighederne: Sandt - Falsk,  så havde det været troværdigt, for så kunne din undersøgelse ende med at du havde X-antal procent der mente at det er sandt, at der er penge at spare på nettet, og det kan man forholde sig til.

-som jo bringer mig videre til min påstand om at månen er en grøn ost... her kunne 90% af de adspurgte jo også have svarret et det vidste de ikke(nej), men det gør da ikke månen mere oste-grøn...

Du tager jo heller ikke højde for at nogle nethandlere også har butikker(feks Harald Nyborg- Silvan - Bygma osv osv) og dermed har de samme priser i butikken som på nettet (uden fragt), og derfor er det nogle gange billigere at købe sine varer i en butik.

Angående Christian V, så prøv lige at læse hvad han skrev... han google'de et vvs nummer og fandt derefter de forskellige priser... dermed beviser han at google er mere bevendt end din side, som jo faktisk også var med en pris, bare ikke den bedste, selvom det jo li'som er det din side bryster sig af...og i hans tilfælde ville han IKKE havde fået den bedste pris ved at bruge din side, så der blev dine 90% lige skudt ned igen  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Nu spænder vi lige hjelmen, og giver Nooda en chance.

Jeg kunne have været heldig at finde præcis den produktgruppe som de er svagest i.

Vi tager den lige forfra, med nogle varer som der burde være rimelig omsætning i, eller mærkevarer hvor der givetvis kan handles med importøren..

Reglerne er som følger:

Jeg vælger en vare på Nooda, og lister prisen. Samtidig får Google varelinjens navn at søge på.
Så længe jeg finder dyrere forhandlere i google, lister jeg forhandler og pris, indtil... GOTCHA ... den kan I selv regne ud.
Der er stadig ikke inkluderet fragt.


Fermacell fibergips 12,5x900x1200mm 4 spartelkant.
Nooda via 10-4: Pris: 63,25 kr.
Bygmax.dk: 69,50 DKK
Johannesfog.dk: 107,95 kr
homeshop.dk: DKK 59,95
GOTCHA


Fuga afbryder 1 pol hvid
Nooda via multikøb: 57,00 kr.
greenline.dk: 42,95 kr
GOTCHA


ACRYLFUGEMASSE DANA 557 GRÅ 300ML
Nooda via Røverkøb: 29,50 kr.
bygmax.dk: 29,75 DKK
Optimera.dk: 21,95 /stk
GOTCHA


Petroleum Zibro Kristal 20 ltr
Nooda via XL byg: 499,95 kr.
Pricerunner via XL byg: kr 500
Findpriser via Silvan: 400,-
GOTCHA


Bosch GDX 18 V-LI SOLO
Nooda via XL byg: 1 349,00 kr.
carl-ras.dk1.373,75)
Prishammeren.dk: 1.479,00
dorchdanola-netbutik.dk: DKK 1.348,00
GOTCHA




Hvis det stadig er held, prøver jeg med 7 varer, og hvis jeg fanger dem må det næste være de 7 lottotal på lørdag.

XD

"Born to Run" er fra 1975... og det er stadig en fed plade.
Om ikke andet, så må vi lade Nooda, at han fandt på en ny og ikke tidligere set måde at lave en nassereklame på. Ikke at jeg på nogen måde billiger hans pis.

Jeg er efterhånden så uendelig træt af alle de dybt åndssvage, overflødige, tidsspildende og forvirrende "portaler, hvor man skal langt ned i en samling søgeresultater, før man kommer frem til det firma, som man vil handle med. Jeg gider sgu ikke spilde min tid med at skulle have svar via en eller anden åndssvag "portal", hvis eneste mission er at score en eller anden provision, som jeg INTET får ud af. Det minder mest af alt om spam og crap.

Derfor bør man modarbejde disse forbandede snyltere mest muligt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Enig:

Hvis jeg kan associere "Nooda.dk" til "Det kan jeg finde ved hjælp af Google, ligeså hurtigt, billigere." er mit arbejde gjort.

EDIT:

Der er lige dukket en interessant finte op:
Da jeg ovenfor søgte på Fermacell fibergipsplade, lister Nooda 10-4 som billigste.. OK. Fint
Jeg finder en billigere pris på homeshop.dk ... ja-ja, lad nu det ligge.

Homeshop.dk er en del af Nooda! Deres banner "kører forbi" på forsiden.
Kunne det betyde, at ikke alene er Nooda ikke i stand til at finde den billigste pris på varen - ude på "det store marked", de kan gudhjælpemig heller ikke finde den på deres eget site!?





Disclaimer:
Jeg kan tage fejl. Det er sket et par gange.


"Born to Run" er fra 1975... og det er stadig en fed plade.
Annonce
Hej.
Kommer lige i tanker om to ord: Tomgang og rundkørsel !

Livet er meget mere end pris-pris-pris.
Vi tager alle nogle beslutninger om store og små ting, nogle dagligt, nogle sjældent, men helt ærligt, nogle af jer, få jer et liv.

mvh

 varmetossen

I rest my case 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej Klaus.

Angående tomgang og rundkørsel, så synes jeg det er sjovt at give en som bare er ude efter lidt gratis reklame det han fortjener - en gang røg.

Selvfølgelig er livet mere end pris, der er også leveringstid...
... jeg tror godt at jeg er klar over hvad du mener, og vi er som sådan ikke uenige.

Til gengæld gik den der om store og små beslutninger hen over hovedet på mig - den virker helt ude af kontekst, og om hvorvidt jeg har et liv, så kan jeg forsikre dig om at det har jeg ikke!

...spøg til side. Jeg stiller mig ikke til dom over om din hobby, om det er ridsede 78'ere, kuglepenne eller 1700-tals kurveflet er bedre end det ene eller det andet. Jeg er sikker på at vi nok kunne blive enige om at vi hver især ikke kan se, hvorfor den anden gider ofre krudt på den slags.

God Weekend.

"Born to Run" er fra 1975... og det er stadig en fed plade.
Hej.
ChristianV, 78'ere behøver ikke at være ridsede, har 3000 af dem
og du glemte modelfly , tøser og store motorer

mvh

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også