Digital signal

Hej alle sammen. står med et meget mærkeligt spørgsmål jeg ikk kan få svar på andre steder, så nu prøver jeg jer Har et tv med digital signal og boxer kort i. Jeg har ingen digital signal i stuen mere da antennen væltede ned og gik i stykker. men der sidder et stik i væggen som jeg har ført mit digitale signal kabel hen til, men skruer jeg det fast som det burde sidde er der ingen signal overhovedet, men tager jeg og holder kablets inderste ledning på det yderste i væggen er der fuld signal på?? hvorfor virker det kun når jeg vender faserne om som jeg kalder dem??? håber i kan hjælpe mig gutter mvh paw
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så får du signalet igennem afskærmningen. Du skal se hvor den inderste leder er sat til, for den er jo skærmet hele vejen til en evt antenne så den ikke får støj ind, og i dit tilfælde signalet.


 

Det er ret simpelt da skærmen på skærmkablet virker som en antenne der er mange bølgelængder lang. Antennen er formodentelig virkningsløs. For det kan lade sig gøre bor du nok ikke så forfærdentelig langt fra den sender du modtager.

EDIT: Kan se der ikke er ret langt over til Frejlev senderen på den anden side af fjorden. Sådan ca 10 km. Vil derfor formode det er muligt at se blinklyset fra selve masten hvis du står på taget ???


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
okay det lyder nu meget rigtigt leif, for var ude og se om det sad rigtigt og det gjorde det, så takker for dit svar mange gange da jeg ikk aner noget om det her.
Oh takker. Ved der er "skrald" på Frejlev senderen, da jeg selv bruger den som reserve her ude vest på, hvis Thisted senderen skulle gå "ned". Det er nemlig sjældent de opdager det før dagen efter. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis