væg maling badeværelse

Hej skal til at male mine vægge i badeværelse. Der er KUN toilket og håndvask. Skal pille klinker ned og havde tænkt mig bare at spartle og derpå male med en glans min 50.
Vil det kunne virke eller SKAL jeg filte e.l. først??
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Christian.

Det kan du sagtens
En glans 20-25 stykker ville også være fint, men 50 er selvfølgeligt endnu mere holdbart.

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
Bare lige for en god ordens skyld i øvrigt, så er proceduren:
Spartle X antal gange til du er tilfreds, slibe, grunde med mikrodispersgrunder og så 2-3 gang maling

God arbejdslyst.
Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
naturligvis den procedure
Jeg takker for svaret!!
Ovennævnte løsningssvar er fine.
Er dine klinker i ok stand, kan du med fordel og billigere løsning male klinkerne, det er en yderst optimal, tidsbesparende og billigere løsning. Maling kan du få i alle RAL farver

murerjohn
Havde jeg tænkt mig at gøre ved gulv fliserne...!! nogen goe råd der??
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
du kan male med Protectos maling på fliser
Du får lige en lang forklaring, gulvbehandling er lidt mere indviklet end normalt malerarbejde

Der er to løsningsmodeller omkring gulvfliserne og nu kender jeg ikke så meget til mine kollegaers produkter så du får rådene ud fra de produkter jeg kender, så kan du selv søge på nettet efter tilsvarende alternativer hvis det er det du ønsker.

Den ene er til et toilet med en moderat mængde trafik og jeg vil faktisk kun anbefale den løsning hvis ikke der er bad i rummet, jeg ved at den rent teknisk godt kan bruges i en brusekabine også, men det har tidligere givet os problemer.

Du grunder med Sigma Torno Primer, som er en kunststofprimer, den hæfter på stort set alt, et fantastisk produkt.
Efterfølgende maler du mindst to gerne tre gange med Sigma Torno Satin..

Den anden løsning er til et badeværelse med stor trafik.

Der maler du to gerne tre gange med en vandig to-komponent epoxy, vi bruger den der hedder Hagmans EP-V.
Pas på når du arbejder med den, den er lidt lusket for den er lige så ufarlig som en vægmaling i indånding den dufter bare af almindelig maling, men du skal virkeligt passe på ikke at få den på dig, brug egnede beskyttelseshandsker da den har MAL-kode 00-3.

Den er simpelthen umulig at slide op, vi har malet en del industrihaller med den og det har holdt i både 5 og 10 år selv med trucktraffik

Men for begge løsninger afhænger holdbarheden af tre ting, rengøring, rengøring og rengøring
Der må ikke sidde nogen form for rester af kalk, sæberester eller lignende, gør der det er du næsten garanteret en afskalning.

Så når du har renset, først et par gange med kalkfjerner, så renser du et par gange med grundrengøring og så slutter du af med en gang afvaskning med 3 dobbelt salmiakspiritus blandet op i vand.
Med andre maleropgaver kan du godt springe lidt let og elegant hen over rengøringen, men det er virkeligt vigtigt ikke at gøre på gulve og særligt på fliser.

Du kan godt prøve at slibe overfladen lidt først, men i langt de fleste tilfælde er overfladen så hård at det er helt umuligt.
Men det er også ok, de ovennævnte produkter skal nok bide fast, uanset hvad, men kan de slibes er det en fordel!!!

Håber ikke du nåede at falde i søvn under gennemlæsningen af ovenstående roman

God arbejdslyst.

Mvh.
Martin

www.malermester-hansen.dk
Tror nu nok jeg ville lægge nye fliser på gulvet - det kan du gøre ovenpå de gamle hvis de sidder ordentligt fast - det skal du alligevel undersøge hvis du vil male.

Der kan fås rimeligt tynde fliser ( 6 - 10mm ) i slidstyrke 3 eller 4 til en fornuftig pris - er ret sikker på at du kan købe en rest på tilbud ligeså billigt ( ca. 100,- pr. m2 ) som de Sigma produkter Martin anbefaler - og det er næsten lige så nemt.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Okay men har afløb i form af rist i gulv... Hvad gør jeg så ift at lægge fliser ovenpå fliser?? (Kan man også gøre det på væg fliser?)
Skrevet af Christian Pierre på 11 feb 2014 12:01
Okay men har afløb i form af rist i gulv... Hvad gør jeg så ift at lægge fliser ovenpå fliser?? (Kan man også gøre det på væg fliser?)

Risten er du nødt til at få løftet lidt - ikke nogen større operation for en VVS-er - der findes afstandsindsatse til formålet.

Fliser på fliser på væg ? .- aner det ikke  - men jeg ville ikke gøre det - din første løsning lyder som det bedste. Jeg har tidligere malet fliser i mit gamle badeværelse - efter alle kunstens regler - afvaskning flere gange - salmiakspiritus, let matslibning, hæftegrunder og alkydmaling til sidst - jeg lignede en rummand med åndedrætsbeskyttelse under arbejdet . Alligevel løsnede malingen sig efter 1 - 2 år der hvor håndklæderne hang fordi de jo normalt er lidt fugtige.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også