For lidt afkøling på returvand, gulvvarme

Jeg har et problem. Problemet består i at jeg har fået et brev fra Esbjerg Forsyning hvori der står at min afkøling kun er på 20grader hvor den burde ligge på 30grader, og hvis de ikke kan se en væsentlig forskel pr 26. feb vil de pålægge mig 34.500kr i ekstra regning

Hvad kan jeg gøre?

Yderligere info:
Jeg har gulvvarme i stueetagen. Her tænker jeg der måske kan være noget galt med telestaterne eller styringsboksen for nogle gange går den helt amok med varmen i stuen. Fremløbet til stuen var i den ende hvor sofaen stod og der er altid brandvarmt så man brænder sine fødder, hvor der så kort længere henne på strengen er lunkent. Kan det være luft i systemet? kan det være problemet.

 

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Det ku lyde til, du vil have god virkning af en shunt på kredsløbet når returen bliver så høj.
Ellers er der kun at begrænse fremløbet, så vandet når at afgive varmen.
Og så betyder varmeslangernes placering i gulvet meget for hvor der er varmt og koldere, men det har du jo ingen indflydelse på nu.


mvh

 varmetossen

Ja du skal først og fremmest have skruet ned for temperaturen på vandet i din gulvvarme og op for flowet på pumpen. Hvis det kun er et sted gulvet bliver varmt er der noget galt med forbindelsen af slangerne i gulvet måske ligefrem fejlkonstruktion. Det vil jeg lige komme tilbage til. Under alle omstændigheder vil et øget flow gøre du får en bedre fordeling af varmen. 

Det er ikke luft i gulvet der er skyld i problemet, så vil det sidde i pumpen hvis ........

Er det et let eller massivt gulv slangerne ligger under/i ???

Hvad er afgangstemperaturen fra gulvvarmen ???

Og du har vel også gulvvarme i badeværelset, hvad er afgangstemperaturen der ???

Er det direkte eller indirekte fjernvarme der er i huset ???


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Problemet er grundliggende, at du ikke får overført tilstrækkelig meget varme fra fjernvarmevandet til dine gulvkredse.
Det kan skyldes at du har for lavt flow på gulvkredsene, hvilket underbygges af, at du har uens temperatur på gulvet. Hvis der er så varmt som du antyder, så ville jeg også tage et blik på en evt shunt. Fremløbet til gulvene bør ikke være mere end ca 35º.
Desuden ville jeg tage et blik på returtermostaten.
Har du mulighed for at tage et billede af installationen og lægge op, så kan du sikkert få lidt mere præcise tips.
Hvis du kan måle nogle temperature på nedenstående, vil det være rigtig godt.
1) Fremløb gulvvarme
2) retur gulvvarme
3) Fremløb fjernvarme
4) retur fjernvarme

Chr

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Og mens jeg har spist min aftensmad og vasket op har mine to "varmetossede" kopmetanter overhalet mig indenom.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Dobbeltindlæg, slettet af mig selv.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Skrevet af Chr. på 08 feb 2014 19:42

Og mens jeg har spist min aftensmad og vasket op har mine to "varmetossede" kopmetanter overhalet mig indenom.



Chr.
Hov hov, som flok står man stærk.  




Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Mange tak for jeres indlæg.
Det er først begyndt at være et problem indenfor de seneste 2 måneder som sådan. Jeg har skruet ned for pumpen til 1, hvor den før stod på tre. bør jeg skrue op for den igen?

Jeg har lige lejet lejligheden ud og har først mulighed for at tage et billede af den på onsdag. Men jeg tager et billede og ligger op så kan det være det er nemmere lige at se. Uden lige at ha forstand på det mener jeg vvs'eren satte en shunt på dengang.

 

Det kører også pt sådan med telestater med trådløs styring. Kan jeg sætte alm temostater på i stedet for?

 

Du skal sætte pumpen op på trin 3, så der kommer noget vand gennem gulvslangerne og gennem veksleren. På den måde bør du få en bedre afkøling af fjernvarmevandet.

Sørg for, ar der er noget forbrug på gulvvarmen (åbne telestater) og aflæs så afkølingen inden du sætter pumpen op i fart. Vent 10 minutter og aflæs så igen. Du skulle gerne kunne se en betydelig forbedring af afkølinen nu.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Det prøver jeg i første omgang. Hvorlænge vil der gå før jeg kan gå ud og tjekke på måleren om afkølingen er blevet bedre tror du?

 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis