For lidt afkøling på returvand, gulvvarme

Jeg har et problem. Problemet består i at jeg har fået et brev fra Esbjerg Forsyning hvori der står at min afkøling kun er på 20grader hvor den burde ligge på 30grader, og hvis de ikke kan se en væsentlig forskel pr 26. feb vil de pålægge mig 34.500kr i ekstra regning

Hvad kan jeg gøre?

Yderligere info:
Jeg har gulvvarme i stueetagen. Her tænker jeg der måske kan være noget galt med telestaterne eller styringsboksen for nogle gange går den helt amok med varmen i stuen. Fremløbet til stuen var i den ende hvor sofaen stod og der er altid brandvarmt så man brænder sine fødder, hvor der så kort længere henne på strengen er lunkent. Kan det være luft i systemet? kan det være problemet.

 

Jeg har et problem. Problemet består i at jeg har... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har rettet lidt i ovenstående indlæg, hvor du så får svar på spørgsmålet.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Gulvvarmen kører på fulde hammer på badeværelset og noget af stuen jo. Gir det mening af jeg antager at pumpen ved at være skruet ned på 1 ikke kan sende det hele vejen rundt en kredsen som nok næsten der 90m og derved er der ikke nok cirkulation til at opnå en god afkøling eller?

 

Ja. Der er så lidt flow i gulvet, især i de lange kredse, at du får afsat al varmen i den første del af stuekredsen. Dermed får du en uens varmefordeling. Endvidere kommer der så lidt vand gennem varmeveksleren, at den ikke kan køle fjernvarmevandet ordentligt.

Har det hjulpet på afkølingen?

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis