Bøje søm - stærkmands sjov

Jeg skal bruge nogle søm til noget stærkmands-sjov og spas..... Jeg kan læste på amerikanske sider, at jeg skal bruge 60d spiral, 40d, 50d, 60d dull, 60d bright.... Er der en venlig sjæl, der kan hjælpe med hvad de hedder på dansk og hvor man evt. kan købe dem. Jeg spurgte xl-byg om de 3 første, som skulle være de letteste at bøje og fik at vide, at jeg skal i special-butik....

På forhånd mange tak
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Du kan da bare købe de største søm, du kan finde, men jeg ville nok gløde dem fuldstændig ud for at atleterne ikke skal få skade på krop og psyke
Og pas nu lidt på, hvis alkoholen og modet går ind og forstand og forsigtighed ud i samme tempo.

mvh

 varmetossen

40d svarer til 5 tommer,
50d til 5,5 tommer og
60d til 6 tommer.

Dull betegner bl.a. ikke spidse søm (bruges hvis risiko for at flække træet). Det kan måske også betegne noget andet. 
Bright er bare et blankt søm (ikke galvaniseret/overfladebehandlet)
og ja spiral er spiralsøm, som du sikkert har gættet.

Alle sømmene burde du kunne finde i en hvilken som helst tømmerhandel måske med undtagelse af dull, da vi jo almindeligvis bare giver et almindeligt spidssøm et slag på spidsen før det bruges.  Spiralsøm er måske også erstattet af ringsøm flere steder, men jeg har da set dem i Bauhaus for nylig så vidt jeg erindrer.
Tusind tak for hjælpen. :-)
Måske nogle søm-eksperter kan hjælpe mig? Jeg fandt nogle 6 tommer spiral-søm i bauhaus....... Men det er kun den første (lidt over 1/3), der er spiral, så den bøjer ikke på midten (de fleste knækker). Jeg har nu været i XL-byg, Silvan og Stark og de har ikke ovenstående søm....... Er der nogen, der har en ide, hvor de kan købes, evt special-butik på nettet?

På forhånd tak

Har du prøvet Brejnholts tømmerhandel (XL) på Ørneborgvej, 8960 Randers, det skulle undre mig meget, hvis de ikke har nogle søm du kan bruge

(spørg i håndværkerafdelingen)

ellers må du hente vridne spik ved svensken

http://shop.batbryggan.se/product.html/vriden-spik-28-x-75-mm
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis