Solfanger i glas

Foranlediget af andre grupper på denne side, har jeg tænkt på i flere dage, hvor jeg som følge heraf har måtte holde fri og sygemelde mig, at en solfanger indbygget i glasset ville være perfekt.

Vores biler skulle ikke afdugges om morgenen som nu, og om vinteren ville vi være fri for at bruge skraber, mange håndledsskader ville blive undgået, for slet ikke at nævne armbåndsuret, som man købte på en udlandstur, som originalt Rolex til kr. 50, men hvor det godt nok dugger ind i mellem på glasset selvom Rolex siger nok så flot i deres reklamer at det er så tæt så tæt - reklamegeil.

Der er vist masser at tage fat på.

Har I F.eks. prøvet at have briller på i Zoo's tropebygning med fugle, slanger o.lign. man kan kun se vand på indersiden af brillen, selvom de har opstillet dyser til at tørre dem, men når man tager dem af kan man jo ikke finde dysen, så det er rent pjat, og når man skal tage dem på igen, er man så våd i øjnene + at man jo ikke kan se uden briller, at man risikerer at få en eller begge brillestænger ind i øjet! Det er nærmest livsfarligt at besøge Zoo i København med briller. DETTE ER EN ADVARSEL!

Mvh. JørgenE
PS: Hvis der er stavefejl skyldes det netop det smile

Mvh. JørgenE
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har det!
Kontaktlinser med solfanger, det giver garanteret en god kontakt, man kommer ikke til at fryse på øjnene, så slut med nervøse trækninger (der er gevinst hver gang, klasselotteriet, lotto og hele molevitten)
Og så bliver der måske sendt noget varme ned i hele organismen, også om vinteren.
Når de nu ikke bliver dyrere end almindelige thermoruder, er der da ikke noget at betænke sig på.
De bedste (varmeste) hilsner
Leon.
Nej nej, det er da noget miljøsvineri!!

Har i slet ikke tænkt på at hvis man indbygger solfangere i alle de ting og sager, så forstærker man den globale-drivhus-effekt..

Vi er altså 5.5 milliarder mennesker på denne jord!
Tænk hvad 5.5 milliarder solfanger-kontaktlinser kan varme op!! Ja, og når så i har regnet det ud, kan i gange det med 2 da man jo skal have 2 kontaktlinser (et i hvert øje) for at opnå den fulde effekt! (i skal lige trække lidt fra, da nogle mennesker kun har et øje).

Lad os sige at hver kontaktlinse kan afgive 100 watt pr dag.
100 watt x 365 dage = 36500 watt pr kontaktlinse pr år!!
Det skal så ganges med 2, da vi har 2 øjne = 73.000 (minus lidt) = 72.750

Ja, og så kan i gange det med 5,5 milliarder.
Det giver 400125 milliarder watt pr år!!!
Det går jo slet slet ikke!

Hvis i alligevel gennemfører, så er jeg med på en slags brugerbetaling, hvor der skal betales 10 øre. pr 100 watt TIL MIG..det skulle gerne indbring mig 4001.25 milliarder kr. pr år.

Mvh
ThomasB (Adm. Dir. for SunCatcherContactLinses A/S)
Thomas og Leon.
De arabiske lande har ikke mere indflydelse -jeg har netop opfundet den alternative energikilde - solfangere i kontaktlinser.

Jf. Thomas´s beregning giver det energi nok til hele verdenens forbrug. Vi skal bare have sat en ledning på dem, som de f.eks. slæber hen ad fortorvet, hvor der er lagt kabler ned for at opsuge produktionen. Nok til den daglige industri og el-bilerne (det bliver lidt kedeligt), og slut med at man ikke laver noget, fordi man sidder nogle timer i havestolen i stedet for at slå græs. Man "samler bare energi" - for vores alles bedste.

Vi skal have et par tusinde efterlønnere op til Frederiksværk. De skal bare være forbudet med ledninger og så se ude over vandet et par timer om dagen, så har vi et rentabelt stålvalseværk.

Det må da vist siges at være den ultimative løsning på alt.

Giv lille Mikkel på 3 år 2 sæt kontaktlinser på, så kan han holde kaffemaskinen igang. Han ser godt nok ikke så godt mere, men lærer at føle sig frem til Legoklodserne, og derved udvikler han sin motorik meget hurtigere, og det vil komme ham til glæde senere, når han som 14 årig, f.eks. får fjernet sit dobbeltsyn - det må være op til politikerne. "Se som 14-årig - stem på liste w" - Hold produktionen igang længere " de 22 årige får deres syn tilbage - stem på liste ww"

1% til forskerholdet er ok for mig.

Og hvepsene må andre altså tage sig af, vi har jo andet at tænke på.

Halløjsa, kunne de og myggene ikke også bære et par ....

- JørgenE


Mvh. JørgenE
Hey Jørgen...du har ændret i dit indlæg, før skrev du at Leon og jeg kunne få 1/8 af de 1%, og så skulle du nok hutle dig resten af forskerarbejdet selv... Fik du dårlig samvittighed?

Mvh
ThomasB smile
Det skulle I ikke have set, men da jeg lige skulle rette et par stavefejl løb mit gode hjerte af med mig, så jeg er villig til at give jer ikke bare 1/8 men 1/16 hver smile

- JørgenE

Mvh. JørgenE
Annonce
Hey hey hey!!
Jeg lavede regnestykket, og jeg SKAL altså MINDST have 1/32 del!!

Mvh
ThomasB
Nope højst 1/25-del - det er jo også let at regne med ligesom momsen.

- Jørgen.

Mvh. JørgenE
Jeg bliver helt svimmel, af alle de tal, og de berigende udsigter.
Omkring økonomien, syntes ikke jeg vil trænge mig på, selvom det vist nok var min ide med kontaktlinserne, pyt! skal der laves mange penge, er man nød til at have nogle til at lave dem for een.
Så I kan slås om halvdelen, og alt arbejdet. (der er naturligvis fri kartoffelsalat og salt, salt, salt og salt).
Vi skal jo tænke stort, så vi skal også lave kontaktlinser til apelsiner, citroner, tomater o.s.v. Slut med at importer. Det er for dyrt, VI LAVER DET SELV!
Nu ved jeg ikke med hvipse, men fluer har en hulens masse øjne, så der er et enormt marked i dem. Måske kunne vi så give de forbannede fluer et ordentligt syn samtidig, så de kan se på os, når vi har fået nok af deres sindsyge, halsbrækkende flyvninger.

Lad os lige dyrke det her.

Leon.
Fluer er så uhåndtérbare!
Tænk noget større: Kartofler!!! - og så har de masser af øjne smile
Fru Hoffmann..

Nu er jo det således at kartofler skal opbevares i mørke så det går jo nok ikke, at udsætte dem for for meget lys. Men derimod kunne man jo lave kontaktlinser til kartofler med indbygget solfanger OG solbeskyttelse!! Se nu er vi inde på et område, hvor jeg slet ikke kan lave udregninger!!

5.5 mia mennesker spiser gennemsnitlig 1 kartoffel om dagen..en kartoffel har gennemsnitlig 40 øjne! Ja, så er det bare at gange mit tidligere tal med 20 altså tjener jeg: 80025.00 milliarder kr. pr år. (minus lidt til Jørgen og Leon..fru. hoffmann kan da også få del i "kagen", hvis hun vil. Hun har ikke lavet så meget, så hun må nøjes med 1/2 del. Hvor i andre kan få 1/25 del hver, da i har været med et langt stykke af vejen.

Mvh
ThomasB (Adm. Dir. for SunCatcherContactLinses With Dark Glass for PotatoEyes A/S)

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 06-09-2002).]
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis