topbetjent vaskemaskine

hej har lige købt en topbetjent vaskemaskine. ( brugt )

og den virket fint men remmen røg p den så har købt en ny rem..

men nu sider tromlen fast.

med tøj i.

så er der nogle der ved hvordan man kan få den fri eller skal man ødelægge den helt for at få fat i mit tøj.

mærke på maskinen er candy  ctf 1206
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Et det tromlen der sidder fast eller det øverste låg ?

Jeg har selv haft en topbetjent hvor det øverste låg satte  sig fast, jeg kilede en lille trækile ind mellem låg og maskine hvor efter jeg skar låsetappen over med en nedstryger klinge. Besværligt med effektivt. Så er du godt nok nød til at fikse låse mekanismen bag efter for der sidder en kontakt der afbrydes når låget åbnes, netop for at man ikke skal kunne åbne medens maskinen kører. Du har selvfølgelig prøvet at trykke hårdt ned på låget for at få den til at kører !

Du skriver godt nok det er tromlen, der kan være sket det at du ikke har fået lukket låget på tromlen rigtigt, så denne er sprunget op, så er du nok nød til at være lidt voldelig

Har du tjekket at remmen ikke er hoppet af og lavet 8 taller ved lejet, så virker den som en ren skivebremse
remmen gik itu så købte en ny rem og satte den på. men tromlen vil stadigvæk ikke dreje rundt. så håber at nogle kan hjælpe mig. ellers må jeg jo gøre det på den hårde måde.. øv øv

Ja surt surt men så ved du det til en anden gang !

Som jeg lige har skrevet til en anden bruger, så har jeg et lille ordsprog: Køb billigt og græd mange gange, køb kvalitet og græd en gang

Annonce
Uha det lyder ikke godt , tromlen har sat sig fast ,  og det er årsagen til at kileremmen er knækket , håber ikke du betalt alt for meget for den maskine.
 Afmonter bagpladen så du kan komme ind og evt. fjerne gl. rem og prøve at  dreje tromlen så du kan få dit tøj ud ............

   elektriker fra jævnstrømmens tid
ha ha Jørgen
og til svend har avmonteret den gamle rem da den er knækket og købt en ny. men kan stadigvæk ikke dreje tromlen.. hvordan kan man få den tromle ud af maskinen

john
  siger tak til alle som har skrevet.. men måtte skilte hele maskinen ad så jeg fik mit tøj ud    JUBIIIIIII
hej nu er der et andet problem... og det er at maskinen melder fejlkode E05 er der nogle der kan hjælpe der
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis