Terrasseolie erfaring

Hej

Nu nærmer foråret sig og når det bliver tørt i vejret, skal min terrasse renses og have noget olie.

Det er en thermoask belægning og jeg har tidligere givet den Trip Trap terrasseolie. 
Jeg er dog ikke helt tilfreds med dette produkt. Der sætter sig hurtigt et lag som skaller af
og så syntes jeg ikke det holder særligt længe.(jeg er omhyggelig med at aftørre overskydende olie)

Har i nogle gode erfaringer med den slags, det skal helst være en klar olie, med mindre man kan finde en der passer i den nuance der er på mine brædder nu. 


Det burde vel ikke være nødvendigt at behandle mere end en gang om året?

mvh


Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Uha Stumbi, du træder ind i noget der nærmest må kaldes religion, der er lige så mange meninger som der er mærker, nok flere meninger end der er mærker

Og når du bruger olie skal træet altså have flere gange om året, især når det er udsat for solen.

Min erfaring er at der ikke er noget der virker, noget virker dog daarligere end andet.
Det bedste jeg har fundet havde ogsaa en beskyttelse mod UV lys.
Desvaerre laves det ikke mere (og det maerke blev nok heller ikke solgt i Danmark - jeg bor i Canada)
Hvis du kan finde noget med UV beskytelse, saa proev det.

Karsten
Lys Svensk trætjære blandet med 50 % terpentin og tørrelse ( Zegativ ) Smørres på en dag hvor træet står og råber "Gori" !
Jeg har flere gange skrevet at Gori er foholdsvis for dyr

Men denne her er altså effektiv til terrasser ( mit religionsindlæg ):

http://www.dyrup.dk/gori/produkter/specialolier/gori%20traeterrasser.aspx

 

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af EISOE på 08 mar 2014 20:49
Jeg har flere gange skrevet at Gori er foholdsvis for dyr

Men denne her er altså effektiv til terrasser ( mit religionsindlæg ):

http://www.dyrup.dk/gori/produkter/specialolier/gori%20traeterrasser.aspx

 
Og så blev det den....håber så den lever op til mine forventninger 

Var i øvrigt på tilbud hos dyrup -40%. Men skal nok vente på lidt varmere vejr inden jeg smører det på


Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Godt valg

Sikkert unødvendigt at skrive - men :

Tag et par brædder ad gangen i hele længden så du er sikker på at arbejde vådt i vådt.

Ellers ses overlapningerne tydeligt - tro mig - jeg brugte nu også en pine på trykimprægnerede brædder - en klar er nok ikke lige så slem til det.

Og ja - en gang om året er nok.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af EISOE på 10 mar 2014 20:36
Godt valg

Sikkert unødvendigt at skrive - men :

Tag et par brædder ad gangen i hele længden så du er sikker på at arbejde vådt i vådt.

Ellers ses overlapningerne tydeligt - tro mig - jeg brugte nu også en pine på trykimprægnerede brædder - en klar er nok ikke lige så slem til det.

Og ja - en gang om året er nok.
Jeg har købt en teak der har lidt pigment, det blev anbefalet da en klar ikke var så beskyttende imod solen. Det kan der vel godt være noget om.
Da jeg har thermo ask brædder var det den farve der umiddelbart kom nærmest. Har dog købt en lille spand, for lige at prøve farven af(på et bræt i kælderen). 


Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også