Sandspartel til badeværelsesvægge?


Hej

Vi er ved at lave badeværelse om, og den ene væg er af fibergips med vådrumssystem osv. med brusekabine, og de 3 andre vægge er murstensvægge med grov pudsning og malet med cempexo. Disse vægge er dog noget "ujævne" og jeg skal have fliser (30x60 cm) på. Jeg har så en idé om at jævne væggene ud med grov sandspartel med en bred (40 cm) spatel) så det er nemmere at sætte fliserne flot op.

Er dette en fornuftig løsning? Synes sandspartel er dejligt nemt at arbejde med

Link til sandspartel:
http://www.jemogfix.dk/butik/maling__kemikalier/lim__spartelmasse/spartelmasse.aspx?view=1&pid=9019364

På forhånd tak
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du skal spartle i et vådrum skal du bruge vådrumsspartel, og den er jeg ikke sikker på at de har hos jemogfix!

Hvis vådrumssikringen (Husk 1 mm lagtykkelse) også er ujævn, kan du spartle her med vådrumsspartel.
Synes i det hele taget sandspartel fra jem&fix er noget værre l... Prøvede engang noget lysblåt noget af deres eget mærke. Det tog utrolig langt tid om at tørre. Køb hellere noget ordentligt fra en farvehandel eller et bygge marked
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis du kommer vådrumssikring oven på sandspartelmassen ville jeg ikke være bange for at bruge en almindelig grov sandspartelmasse.
Den fylder væsentligt bedre, er nemmere at arbejde med og meget nemmere at slibe i end vådrumsspartelmassen og du har jo vådrumssikringen til at gøre det vandtæt.

Det tror jeg at jeg havde gjort, men Orla har muligvis ret i at det er det teknisk rigtige, det skal jeg slet ikke bestride...

Og jeg er helt enig med Hr.Herluffe at jemogfix spartelmasse er noget frygtligt l...
Og så meget besparelse er der nu heller ikke når det ikke er mere du skal i gang med

God arbejdslyst.

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
Skal man bruge vådrumssandspartel selvom det ikke er i en våd zone? Og vådrumssikring, er det ikke kun gulv og væg omkring vådzonen (bruser).
Så man kan ikke bruge alm. sandspartel selvom der komme fliser udenpå?
hvorfor nu tage chancer for at spare et par kroner på materialerne, du har jo i forvejen skåret arbejdslønnen væk!

Altså i et vådrum anvendes godkendte vådrumsprodukter i både våd- og fugtigzoner!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
hvorfor nu tage chancer for at spare et par kroner på materialerne, du har jo i forvejen skåret arbejdslønnen væk!

Altså i et vådrum anvendes godkendte vådrumsprodukter i både våd- og fugtigzoner!
hvorfor nu tage chancer for at spare et par kroner på materialerne, du har jo i forvejen skåret arbejdslønnen væk!

Altså i et vådrum anvendes godkendte vådrumsprodukter i både våd- og fugtigzoner!
Også selvom der kommer fliser på? Tænker at rette det op i grov sandspartel, putte vådrumsmembran på og så fliser yderst, kan det gå an?
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også