Sandspartel til badeværelsesvægge?


Hej

Vi er ved at lave badeværelse om, og den ene væg er af fibergips med vådrumssystem osv. med brusekabine, og de 3 andre vægge er murstensvægge med grov pudsning og malet med cempexo. Disse vægge er dog noget "ujævne" og jeg skal have fliser (30x60 cm) på. Jeg har så en idé om at jævne væggene ud med grov sandspartel med en bred (40 cm) spatel) så det er nemmere at sætte fliserne flot op.

Er dette en fornuftig løsning? Synes sandspartel er dejligt nemt at arbejde med

Link til sandspartel:
http://www.jemogfix.dk/butik/maling__kemikalier/lim__spartelmasse/spartelmasse.aspx?view=1&pid=9019364

På forhånd tak
Hej Vi er ved at lave badeværelse om, og den... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg bruger en grov sandspartel til at rette væggen ud. Hvilken billig vådrumsmembran vil I anbefale?
Vil lave vådrumsmembran på alle vægge og hele gulvet nu jeg er i gang :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Både Alfix og Lip har et vådrumssystem - men billige er de ikke. Tror heller ikke det er det værd at prøve at finde billige.

Jeg brugte Lip 2-komponentsystem da jeg lavede membran - de har en udførlig vejledning på deres hjemmeside.

http://lip.dk/vejledninger/dansk/vaadrum.aspx?lang=da

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Så man skal bare smøre vægge og gulvet ind i dette?:

http://www.lip.dk/produktoversigt/vandtaetning-af-vaade-rum/lip-vs-30-vandtaetningsmembran.aspx?lang=da
Nu brugte jeg to-komponent men principperne er de samme.

Der er en udførlig instruktionsvideo ( se hvordan det gøres ) i det link du selv har sat ind
samt en vejledning i det link jeg satte ind i mit sidste indlæg.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

MALERMARTIN går udfra du er uddannet maler, så ved du også at sandspartel grov, medium elle fin under ingen omstændigheder har noget at gøre i et vådrum. Da sandspartel er ireversibel (FUGTOPTAGENDE) det eneste godkendte er Vådrumsspartel til et vådrum...det kan gå rent galt at bruge almindelig sandspartel i vådrum selvom der kommer vådrumssikring ovenpå, i værstefald slipper vådrumssikringen over tid. har set utallige byggesager hvor malerfirmaer har snydt med behandlingerne
Skrevet af malermartin på 06-02-2014 10:25
Hvis du kommer vådrumssikring oven på sandspartelmassen ville jeg ikke være bange for at bruge en almindelig grov sandspartelmasse.
Den fylder væsentligt bedre, er nemmere at arbejde med og meget nemmere at slibe i end vådrumsspartelmassen og du har jo vådrumssikringen til at gøre det vandtæt.

Det tror jeg at jeg havde gjort, men Orla har muligvis ret i at det er det teknisk rigtige, det skal jeg slet ikke bestride...

Og jeg er helt enig med Hr.Herluffe at jemogfix spartelmasse er noget frygtligt l...
Og så meget besparelse er der nu heller ikke når det ikke er mere du skal i gang med

God arbejdslyst.

Mvh
Martin

 

 

 


2012 er året hvor energi regningen skal halveres i mit hjem.


SÅ HVEM BETALER RESTEN???

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også