Halmsåler, hvordan?

Hej med jer  
Jeg har hørt at man kan lave nogle lækre varme halm såler til skoene, sådan lige et et snuptag. Men hvordan gør man? Det er noget med at man skal lave så det hele bliver i skoen og man ikke slæber alt muligt med ind
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvor har du dog hørt det henne?

For at halm kan være isolerende må det ikke mases sammen, og et par indlægs såler i sko må max være 5 mm. tykke ellers vil du ikke kunne få skoene på. Det er heller ikke alle typer halm der kan bruges, havre halm er den bedste.

Tidligere lavede man hjemme sko af halm, men de var kun bergnet til indendørs brug. Her fletter man lange liner af halm som man så syr sammen med en natur garn som eks. hamp.

Tilbage er der kun at man også stoppede halmen ned i træskoene !

Ja problemet er at du skal ud og købe nye sko, med en sål der er 5-10mm tyk...

Hvorfor ikke benytte sig af nogle af de fine produkter der allerede findes? jeg har i mine sikkerheds støvler en sål af uld, og med et eller andet "sølvpapirs" underside, og de virker genialt  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Kan ikke huske hvor jeg hørte det, men syntes det lød hyggeligt og der er rigeligt med plads i mine gummistøvler
Kan ikke huske hvor jeg hørte det, men syntes det lød hyggeligt og der er rigeligt med plads i mine gummistøvler
Mon ikke det har været i en af Bonderøvens udsendelser på DR? Jeg kan mindes, at jeg har set ham forklare det på et tidspunkt.

Med venlig hilsen

Anders

Annonce
Men Bonderøven stoppede bare halmen ned i træskoene og i træskostøvlerne. Det er ret praktisk når man har en lade med Havre halm, så kan man skifte tit, jeg tror ikke på at der ikke sidder lidt rester i sokkerne, men går du som jeg med bare tær i træsko vil det være fint.
Det er bestemt ikke utænkeligt at det har været der? Syntes bare at huske noget med at man lige foldede det på sådan en fin måde, så det meste blev i skoen og ikke på sokkerne
Du er jo lige som nød til at folde det sammen, med mindre du bruger størrelse 65 i sko
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis