Ophængning af rib

Hej
Jeg er ved at hænge en strækrib (den øverste pind på en rib) op på en murstenvæg (bygning fra 1930) i fire skruer. Den skal kunne holde til at jeg hænger i den, dvs godt 100kg plus evt træk. 
I Bauhaus sagde de at jeg skulle bruge bolte (venstre på billedet). Men kan det passe at de kan ødelægge en murstensvæg?
I Silvan sagde de at jeg kunne bruge de raw-plugs som jeg har i forvejen med spånskruer 5,0x 80mm. Jeg synes bare det lyder af lidt.

En anden ting er at da jeg begyndte at bore, så er der ikke bid i det ene hul. Da jeg har hængt andre ting op i min lejlighed, er det næsten umuligt ikke at støde på det. Men det kan blive et problem når 4 huller skal holde over 100kg.

Mvh.
/Lars
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er en murstensvæg kan du godt bruge ekspansionsbolte (dem til venstre) men de skal ikke overstrammes... rawlplugs kan også holde, men hvis du vil være 1000% sikker skal du bruge limankre i væggen. Men så skal du forberede dig på at de ikke kan komme ud igen, men skal slibes ned med en vinkelsliber den dag du ikke vil have din ribbe mere. Men det gælder fsv. også ekspansionsbolte der sagtens kan være drilske at få ud igen...

Prøv du først med rawlplugs, nu du har dem alligevel. Det skal nok holde tænker jeg...
De huller hvor pluggen ikke kan fåmfat. Der snitter du et stykke pind der passet stramt i hullet, gerne lidt trekantet.. Så har du helt sikkert bid.

Og drop dog spån skruerne, der skal franske skruer til
Tak for inputs. Jeg endte med at bruge boltene, jeg havde i forvejen...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis