Nye regler omkring bebyggelseprocent af sommerhus?

Hej!

Jeg har fået at vide at der er kommet nye regler mht. bebyggelse af sommerhuse? at man er gået fra 10% til 15%, er der nogen af jer der ved hvor jeg kan læse om dette? da det lige er offensivt at købe en grund fordi man har hørt at bebyggelsesprocenten er steget med 5%

Dbh 

Thomas
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal finde lokalplanen for området. Her kan du se, hvad du må og ikke må, også mht byggeprocent.
Der kan være mange andre begrænsninger, som er gode at kende inden køb, og de kan også findes i lokalplanen..

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af ThomasHDK på 05 feb 2014 11:43
Hej!

Jeg har fået at vide at der er kommet nye regler mht. bebyggelse af sommerhuse? at man er gået fra 10% til 15%, er der nogen af jer der ved hvor jeg kan læse om dette? da det lige er offensivt at købe en grund fordi man har hørt at bebyggelsesprocenten er steget med 5%

Dbh 

Thomas
Det er korrekt. Det er desværre vedtaget også i vores lokalplan for Vejers - selvom vores grundejerforening strittede imod.
Jeg skriver desværre fordi det giver mulighed for at opføre " sommerhuse " på op til 300 m2 , da grundenes størrelse ikke må være mindre end 2.000 m2 .

Så store sommerhuse med 5-6 soveværelser og plads til 10 - 20 personer i sæsonen er for mig ikke længere et sommerhus - men en erhversejendom - bygget udelukkende med udlejning for øje. Det vil ødelægge den ellers naturlige sommerhusstatus for området i min optik.

Til info er mit sommerhus ca. 120m2 på en 2700 m2 stor grund. Jeg må så bygge til så det kommer op på 400 m2 !! mod før 270 m2.

Fejlslagen politik efter min mening, hvis vi vil beholde de kystnære områder  med de særpræg og natur som de har nu.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis