Udløbs dato

Nu ved jeg ikke hvor mange af jer der så kontants udsendelse om printere og deres indbyggede udløbs dato indbygning, men i forbindelse med den udsendelse, kommer jeg til at tænke på ! Gad vide om bilfabrikanterne også kan lave sådan et nummer med bilerne, så problemerne begynder at vælte ind over ejeren et par måneder efter garantien er udløbet.

Ikke en rar tanke

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Ja, i gamle dag var det godt hvis datteren hægtede op på en tømrer, VVSer, elektriker eller hvad ved jeg.
I disse tider kan det være godt med en hacker i familien.
Har ikke set omtalte program, men for et år eller halvandet siden traf jeg:   

                                  Glødepærekonspirationen

Og det er måske den, der er grundlaget for udsendelsen.
Den er ihvertfald værd at bruge en time på.

mvh




 varmetossen

Jeg tror det ikke.
Min Skoda har kørt næsten 300.000 km og er tretten år. Den har stort set aldrig lavet noget bøvl. Udstødningen er faktisk stadig den originale.

Men printerfabrikanterne skulle hav en bil, der gik kold efter 2,5 år, krævede motorolie til 1500 kr pr liter, og skal have skiftet benzintank når den gamle er under 40%. Sådan en tank skulle koste 20.000 kr.

Så ku' de lære det!

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hejsa

Tja tror dog ikke der er lavet udløbs datoer på biler.
Men det virker til at den Citroen vi har var sat til at
gå istykker da den forlod forhandleren, for vi har
godtnok haft meget bøvl med den.
Men biler er helt klart nok ikke lavet til at holde mere end
max 6-10 år efter min mening.

Hilsen Jan
Hej.
Jeg tror heller ikke det er det, der er problemet for biler, men at det mere er at lave noget holdbart i en kasse der rystes, udsættes for kulde, varme, fugt, saltdampe, og stadig skal prisen være helt i bund.
Generelt kan mekanikken nok ikke blive meget bedre end dagens standard.
Elektronik fungerer på en sum af sandsynligheder og at anbringe det i det miljø gør ikke overlevelseschancerne bedre.
Det har altid været svært at få til at være langtidsholdbart. Der var nok en grund til, at Hr. Lucas blev kaldt 'Mørkets Fyrste' 

mvh

 varmetossen

Skrevet af badedyr på 05 feb 2014 06:13
Hejsa

Tja tror dog ikke der er lavet udløbs datoer på biler.
Men det virker til at den Citroen vi har var sat til at
gå istykker da den forlod forhandleren, for vi har
godtnok haft meget bøvl med den.
Men biler er helt klart nok ikke lavet til at holde mere end
max 6-10 år efter min mening.

Hilsen Jan

Sikkert ikke ifm Citroner!!

Jeg kiggede for nyligt meget efter ca 10 år gamle C5er, men modet svigtede mig. Det var nok klogt jvf. dine erfaringer!
Det blev så en årg. 2000 Mondeo ST200. Der måtte jeg så grave dybt i lommerne, idet sælger stod meget fast på 11.000 kr. Den har så kørt 260.000 km, og kører hver gang. Så det er vel i grunden ikke så galt og udløbsdatoen må åbenbart være sat lidt længere ud i fremtiden. Sker der noget grimt med den, er det lige lukt til skrotpressen og 2500 til mig.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis