Hurtig reparation af gamle fuger i sten-glacis i aggressivt miljø.

Jeg skal inden for de næste få uger have repareret nogle beskadigede fuger i et sten-glacis i hav nært miljø.

Se billede:


 
Da temperaturen ikke er den bedste og da jeg ikke kan uidsætte det pga. nogle logistiske udfordringer ønsker jeg input til hvilken mørtel jeg skal bruge og hvad jeg skal blande i for at få en hurtig hærdning. Jeg har kigget på Sika's produkter som jeg er blevet anbefalet men hvad siger i?
Min fremgangsmåde vil være at højtryksrense fugerne så jeg får et rent grundlag uden porøsitet før jeg udfylder de steder det er nødvendigt.

På forhånd tak!

:
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En anden rådgiver siger at der skal bruges: weber Muremørtel KC 50/50/700 Bakke 0-4 mm tilsat denatureret sprit ...

Håber på lidt input

:
Du skal bruge beton - mørtel produkter holder ikke i det miljø.

Du må forsøge at time det med lavvande og vejrudsigten for at forhindre at det skyller op på det mens det hærder.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Skrevet af BOFH på 06 feb 2014 08:54
Du skal bruge beton - mørtel produkter holder ikke i det miljø.


Tak BOFH,

Jeg vil finde mig en god beton, skal jeg blande sprit i eller hvad skal jeg gøre da temperaturen ikke er den bedste?

:

Jeg ville bruge rapidcement og  strandsand, 1:3

Lav det når der ikke meldes nattefrost, så du undgår sprit, eller dæk det over med vintermåtter.

Jeg ville bruge Ålborg Portland rapid (den billige cement har ikke samme styrke klasse)

www.aalborgportland.dk/default.aspx?m=2&i=453

Super info mange tak.
Den blanding du nævner, er den også tilstrækkelig til større områder som 100X100mm huller? Jeg tænker om der skal ikke skal grus i?

:
Annonce

Ja det vil jeg mene, at det sagtens kan bruges til det hele, er der større huller, så sæt lidt strandsten ind.

Kost det hele over med en tynd blanding 1:1, inden du fylder op, så binde det bedre til det gamle beton.

Se evt også her:

http://www.aalborgportland.dk/default.aspx?m=4&i=130&pi=24&pr=5

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Vil blot tilslutte mig svar fra Jens og BOHF.

Pas på der ikke kommer for meget vand i.

Betonen må meget gerne være fingerlun, da de omkringliggende sten der skal fuges hurtigt suger varmen ud af mørtelen.

Venlig hilsen

Jens

Mange tak for svarene!
Da det er er stort areal der skal laves er det ikke sådan lige at dækker over med vintermåtter. Derfor havde jeg kigget på Sika additiver for hurtig hærdning, er det en dum løsning? Som sagt er der områder med ret store huller og jeg tænker de vil tage noget tid at hærde ellers.

:
Store huller tager ikke længere tid om at hærde (det er vandet og ikke luftender går i forbindelse med cementen).

Venlig hilsen

Jens

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis