hævning af gulv med gulvvarme

hej har et lille problem jeg har i min stue gulvvarme i forskalning 12.5 mm fibergips oven på og derefter pergo og så har jeg  støbt gulvvarme med  flise i resten af huset  . men nu har jeg lavet hul mellem køkken og stue og til min skræk hehe' er gulvet 1 til 1,5 cm lavere i stuen . så hvad gør jeg nu . det vil passe perfekt med et lag fibergips under pergoen mere og det kan jeg få billigt . men men hvad med gulvvarmen miste den ikke meget effekt. ved en af min venner smed en 22mm gulvspån plade oven på sin gulvvarme og det mistede rigtig meget effekt så han var nød til at skrue op for temperaturen på fremløb. og det koster jo...

Er der nået andet jeg kan bruge der er vildt varme leddene
for tænke der må gå meget til spilde hvis varmen først skal igennem 25mm gips
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du varmefordelingsplader?

Jeg har selvbærende varmefordelingsplader, med en gulvspånplade oven på, og så pergo gulv, det fungere perfekt.

Så har du varmefordelingsplader, tror jeg ikke et extra lag gips vil genere.

Jeg ville ikke turde smide et lag gips mere på.

Jeg har selv gulvvarme i min stue med varmefordelingsplader og 22mm gulvspånplade og herefter Timbernann click-gulv og ligesom med din kammerart, har jeg også problemer med at varme op!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

men tænke spånplade er vel af træ og træ isolere så det kan da ikke være det bedste og lægge. fiber gips lagre det ikke varmen. kan se flere stede på nettet skrives der om gulvgips i 25mm tykkelse. hvilket vil passe perfekt hvis jeg fjerne det gips jeg har liggene nu. kan læse mig til det skulle være godt ovenpå gulvvarme i varmefordelings plader'(hvilket jeg har ) men hvad er forskellen på gulvgips og fiber eller alm gips. siden gulvgips skulle være så fantastisk på gulvvarme altså ud over de er med fer og not
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis