Dampspærre, difflukket undertag, hvordan ?

Hej. Jeg er ved at tætne dampspærre og er lidt i vildrede ( selvom jeg har hørt hvordan Orla Nautrup vil gøre det, du er velkommen til at diskustere det igen her også :-) 

Jeg er ejer ( desværre ) af et difflukket undertag og skal ha tætnet dampspærren, og har fået afvide at jeg skal ud og have fat i muren.. Men som billedet viser er min mur ret tvivlsom og det vil næsten være umuligt for mig at tætne den med de ringe mursten.. KAN sdr evt være andre løsninger? Og har heller ikke dampspærre i stueetage.

Billeder :



Der er fodplade på nede ved tagfoden og det begrænser selvfølgelig også at jeg kan komme derud og få fat, samt at der er isoleret.. Hvad kan jeg ændre/gøre?


Mvh Lasse

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen ideer?
Ja der er fjernet udhæng og lavet fodplade med ventilationspalte og undertag.

Det er bare en rem de står på som går hele vejen fra ydermur til ydermur. Kan jeg bruge den?
Ville gerne igang med at tætne resten i weekenden, man kan allerede se at det at jeg har fuget den til op langs ydermur og lavet dampspærre i vinduerne samt lufter ud deroppe. Der er ingen dug eller kondens deroppe mere :-)
Ville gerne igang med at tætne resten i weekenden, man kan allerede se at det at jeg har fuget den til op langs ydermur og lavet dampspærre i vinduerne samt lufter ud deroppe. Der er ingen dug eller kondens deroppe mere :-)
Annonce
Du skal ned under remmen og have fat i muren med dampspærren, og hvis den er fyldt med huller eller meget ru, kan du vandskure den, så den bliver tæt, og det er nemmere at klæbe dampspærren fast, men husk at der skal være isolering mellem dampspærre og rem for at undgå kondensering her.
Tænkte nok det var noget i den dur du ville skrive :-) men men men vil resultatet blive så meget bedre med sæt det arbejde, jeg syntes det er stortalent umuligt at skulle have fat i muren.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis