Der er et helt særligt sted i helvede til elektrikere...

der bruger den blå leder til fase og den brune til nul i et kraftstik!!!!

Ja, jeg ved godt jeg skulle være rendt 2 etager op og have tændt for strømmen.
Rendt 2 etager ned og målt på hvert ben.
Rendt 2 etager op og slået strømmen fra.
Rendt 2 etager ned og have samlet stikket.

Men det gjorde jeg ikke.
Mest fordi den vaskemaskine der allerede sad på kraftudtaget var forbundet med blå til blå og brun til brun.

Nu har jeg så en tørretumbler der har fået 2 gange fase og sagt PUF.
Hvad er det mest sandsynlige der er gået i stykker og kan jeg selv fikse det?

Det er en Siemens aftrækstørretumbler. Ca. 4 år gammel. Har ikke lige modelnummeret.

 Aldrig gå ned på udstyr!

der bruger den blå leder til fase og den brune til... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Svend Høst på 03 feb 2014 10:41
Det er ikke en fagmand (elektriker) der har lavet det, men en karl smart , vedkommende har brugt ledningsfarverne tilfældigt , og din fejl er at du ikke kontrolere hvad du tilslutter , og hvad er den gul/grønne blevet brugt til ...........Få en elektriker til kikke på dine installationer , der er måske masser af fejl , 69% af alle brande i private boliger er opstået på grund af dårlige hjemmelavet elinstallationer..............


Det er ingen garanti, at det er fagmanden der har lavet det, var ude for nøjagtig det samme på arbejde, altsår at den blå var fase og brun nul.(instalationen var fra 1994)
Jeg er 100% på at det var en elektrikker  der har lavet det


Men nu er det også kun den, gul/grønne der er hellig
Da Advokat Jens Petersen doedede, kom han i Himlen. Da Gud undrede sig over at en Advokat kunne komme derop, saa ringede han til Satan og spurgte om der var sket en forveksling. Satan indroemmede at de havde faaet en elektriker Jens Petersen, som nok skulle have vaeret i himlen i stedet for.
Satan ville ikke udveksle ham med advokaten, for nu havde han endelig faaet fat i en der kunne installere air condition.

Saa der er et helt saerligt sted i helvede til elektrikere :-) Fagmaend er der altid brug for --- alle steder

Karsten
Det var en af de mere muntre, Karsten!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 03 feb 2014 17:30



Det var en af de mere muntre, Karsten!!


Er I nu helt sikre på at det forholder sig sådan?

Jeg har fra mere eller mindre pålidelig kilde hørt, at der en gang blev indgået en aftale mellem djævlen og Vor Herre om der skulle indlægges fjernvarme i himlen, og de skulle mødes  ca. halvvejs. Da rørene var ført op til himlen var spørgsmålet til Sct. Peder: Hvor bliver I af med jeres del af aftalen? Svaret var så: Vi har et stort problem med den aftale, fordi alle smedene var nede hos jer.  I kan vel nok gætte at det ikke er en smed, der har opfundet den historie, men en elektriker. 

Og en undskyldning til Borst.




fase
den skal have et nyt styreprint.Det kan ikke rep når det først har fået 400v

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis