Mit BAXO gasfyr bipper - Hvorfor?

Hej

Jeg er for 1md siden flyttet i hus (til leje) og i dag er mit gasfyr begyndt at komme med en bip-lyd. Bippet har stået på hele dagen nu, men aner ikke hvorfor. Har kigget manualer igennem, men ingen hjælp dér.

Indimellem dukker en lille flamme op i display og noget der ligner en radiator. Men de forsvinder igen. Temperaturen svinger fra lidt under de 60 og op til 70.

Vi har haft nogle frostdage og i dag er det begyndt at tø. Men da vi gik fra varmegrader til frostdage gjorde den ingen "anstand"

Ved at være lidt "bims" af den irriterende bip lyd.

Jeg har fint varmt vand osv... eneste er at radiatorerne virker som om de ikke varmer op, som de plejer... men de gør det dog....

Håber nogen kan hjælpe.

Såvidt jeg kan skyde mig ind på modellen, så er det vist nok en WGB_15-70-C___WBS-C.

vh
Angelina
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Se hvis den nu kunne tale, ville den nok sige: Tilkald en vvs-er for her er noget galt !
jeg aner ikke noget om gasfyr, men min tanke kunne være at der mangler vand på anlægget. men det er bare et gæt

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Men inden du begynder at rode med ventiler o.s.v. så få vvs manden M/K til at vise dig hvordan du fylder vand på, hvis det er det der er galt, egentlig er det din husvært der skal sørge for det og ikke dig ! Det kan endda være at han selv gør det, så bare ring til ham / hende. Også på en søndag
Problem løst. Det var ikke fyret der bippede, men en af 3 røgalarmer jeg ikke vidste lå gemt væk ude ved fyret. Den lille gut var bare ved at løbe tør for strøm... *haha*. Var nemlig 100% den ikke manglede vand. Det har jeg så alligevel styr på.
og det stod der ikke engang noget om i maualen

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere