Velux drypper, opfugtet spær, dampspærre ikke tæt endnu, Hjælp!!

Hej.. Jer er igang med at renovere 1 sal og har difflukket undertag på, der er isoleret og forskallet og kommet dampspærre på. Dampspærren er på ingen måder tæt endnu da jeg ikke er kommet til så langt jeg kan gøre det endnu.. 

Problemet er at det står og drypper ret meget fra mine velux og især i det kolde vejr her, det har dryppet så meget at mine spær er blevet ret opfugtet i de spærfelter hvor mine velux sidder og man kan se at der er ved at danne sig noget hvidt, dampspærre har ikke været tæt i 1 måned nok.  

HVAD helvede gør jeg, er det ene og alene fordi min skide dampspærre ikke er tæt endnu ? Der er nok mellemrum mellem undertag og isolering, og syntes det mærkes som om at der er nok ventilaton selvom velux spærre i de spærfelter hvor de sidder og der så kun ventilere med udluftningshætter i kip..Her ses det tydeligt at det er opfugtet
tDet samme her, plus vanddråber på undertag
MAn kan se der render vand langs undertaget
Så meget drypper det på 10 min. VEL og mærke ved alle de steder jeg har lavet velux..



31 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan godt se at der jo vil danne sig kondens med en utæt dampspærre og varme nedefra, men kan det virkelig gøre det?
Ja, det skyldes kondens fra den fugtige indeluft, der kondenserer mod de kolde overflader på undertaget.
Du er nødt til at lufte ud - gennemtræk, aftør det værste fugt og åben udluftningsklapperne på velux.
Der vil også være masser af fugt i isoleringen og det begynder sikkert at dryppe gennem den også... Des mere diffusionstæt undertager er, des værre. - og jo koldere det er ude, des værre.

Vh Claus
Det kan simpelthen ikke gå stærkt nok med at få den dampspærre tætnet!!!

Hvis dine Veluxvinduer eller andet spærrer for ventilationen i tagkonstruktionen, skal der etableres ventilation her på anden måde i samme omfang!!
Fanpspærre
Den bliver tætnet i næste weekend og har tænkt på at sætte sådan en ventilation 'hætte' i undertaget over hvert Velux så der også kommer luft der.

Syntes bare det er utroligt hvor meget en utæt dampspærre kan gøre.
Annonce
Jeg ved det, men tømmerhandlen har mine gulvspånplader i restordre, og det skal dampspærren ned og have fat i.
Vil det hjælpe at sætte en affugter op ?
Nej egentlig ikke, for den har jo ikke kapacitet til at holde luftfugtigheden nede, da der jo ikke er tæt mod det fri.

Affugtere er til lukkede rum.
Pis. Jeg må lufte godt ud og tætne det jeg nu kan. Nu vi snakker dampspærre er løsningen med at fuge det til gulvspånpladen ok? Har ikke mulighed for at komme helt ud til murrem og få fat
Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis