Tja jeg tænkte over det sidst jeg var i København.
Vi skulle med S-toget og stod og ventede på en station, først stiller der sig en fyr op 30cm fra min kone og tænder en cigaret.. nu er konen ikke nervøst anlagt, så hun kikkede på ham og spurgte om han ikke gad gå ud i det fri, han gloede på hende som om hun var faldet ned fra månen, han havde slet ikke set hende, selvom han var ved at træde hende over tærene, for at komme til at stå der hvor han stod
Nå, men toget kommer, og folk stimler sammen, og forhindrer folk i at komme ud af toget, bare fordi DE skal ind... Imponerende egoisme !
og jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvordan mon de samme mennesker reagerer når de skal ud af toget og bliver mast ind igen af en anden menneske mængde ??
Jeg kan godt mærke at jeg er flyttet til en mere rolig del af landet, hvor tingene ikke altid skal gå så hurtigt, og hvor der er tid til et "god week-end" fra kasse damen i Netto, eller et smil, og en "vinken frem" fra en taxa chauffør, når jeg kommer på cykel... det har jeg aldrig oplevet i København