Vejledning søges - emhætte m. ekstern motor

Min mor har lige fået svitset motorstyring på sin Thermex emhætte med ekstern motor.

Jeg vil derfor gerne høre om lovligheden i at installere en ny emhætte og selv koble motor til styring?

Og eventuelt om lovligheden i at lave sin egen styring, hvor der blot vil være tale om to kontakter (en til lys og en til blæser) monteret på en plastplade og installeret i stedet for den nuværende plastplade med afbrændt styring?

Motorstyring er nemlig ikke lige til at støve op længere, og kostede vist 1300,- som reservedel.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alt efter hvordan du laver det, og hvordan det er lavet er begge dele enten ulovlig eller lovlig

Hvis motoren er monteret i en membrandåse på loftet, må du ikke selv skifte den. Hvis den er monteret i en stikdåse må du gerne.
Hvis motoren får sin spænding "emhætten" så er der med 100% garanti et stik, og så må du gerne skifte motoren.

Hvis du selv vil lave en styring til emhætten må du gerne det, forudsat at du laver det lovligt, der kan henvises til EN60.204-1 maskindirektivet.

Men det er nu ikke så indviklet som det lyder, er du i tvivl så kontakt din elektriker, det er det han er der for
hvordan er den switset ? en mulighed var jo at smide styringen ned til en elektronik mand og få ham til at se på den, et eksembel er at jeg arbejder på et kommunalt hjælpemiddeldepot, og som alle andre vil vi gerne spare penge, vi har ca 350 lifte med forskellige styringer, en styring koster mellem 5 og 8000,- vi får dem renoveret med en gennemsnitspris på 450,- kr det må jo siges at være en besparelse der vil noget
men ok vi har os forbindelse til en super dygtig elektronik mand

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Gert.m hvor finder man sådanne elektronikmænd, de eneste jeg kender sidder i store firmaer og har ikke sådan noget som opgaver.
nu er jeg så heldig at jeg har arbejdet i det firma vi får renoveret stumperne i og de ville da sikkert gerne kigge på printet, men det er på Bornholm, og med Post DK's priser kan det nok ikke svare sig men jeg søgte lidt i forhold til dit postnr og kom frem til det her

http://www.yelp.dk/search?cflt=electronicsrepair&find_loc=2800+Kongens+Lyngby

det var måske værd at undesøge nærmere

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

hvad er det for en thermex emhætte ?

Venlig hilsen/Best regards 
Mads Rindom Lund 
Youcontrol.dk Aps 
Kirsebærvej 44 
DK 8600 Silkeborg 
CVR - 34692904 
+4520275925 
[email protected] 
www.youcontrol.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis