Alarm til flere naboer ?

Hej

Pga. flere indbrud på vores vej, leder jeg efter et alarmanlæg som jeg har læst om på et tidspunkt. Det smarte ved det anlæg var at det kunne snakke sammen med de andre anlæg. Det var et dansk firma der havde lavet det, men jeg kan ski ikke finde det på google.
Jeg kan huske at man kunne få dem ud til generalforsamlinger og ligene.

Er der nogle der har hørt eller læst om den type alarm ?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvad skulle ideen være at de kan "snakke" sammen

det er nemmere og lægge de x antal sms numre ind i listen der skal rapporteres til
virker sku meget smart... Kræver bare man har nogen naboer der er med på ideen.. Tror nu stadig at en almindelig alarm er enkler og der kan du jo stadig advare alle dine naboer med sms eller opkald ...

Venlig hilsen/Best regards 
Mads Rindom Lund 
Youcontrol.dk Aps 
Kirsebærvej 44 
DK 8600 Silkeborg 
CVR - 34692904 
+4520275925 
[email protected] 
www.youcontrol.dk
Ideen med Næralarm er ret smart, men tror også i længden at det vil give en del problemer med falske alarmer.

Derudover mindes jeg der er regler om du maks må larme 110 dB i 5 minutter, så ved ikke om det vil give gener for andre "ikke beboende på vejen".

Som ElektrikerenAPV er inde på, vil en enkelt løsning være at få en alarm til at ringe eller sende en sms rundt til naboerne. Jeg har gode erfaringer med PowerMax Pro fra Visonic, som både har disse muligheder med et GSM modul. Derudover kan der tilkobles en blitz/strobe lys, som også kan advarer naboerne om du har uventet besøg. Så kan naboerne kontakte politiet eller aktivt stille bilen foran tyvens.

En sådan løsning vil koste omkring 5-7.000,- kr., og i kan selv opsætte alarmen ud fra brugsanvisningen. (det er smart at sætte alarmen i et skab, da den er i plastik. Så kan i fra og tilkoble ved hjælp af fjernbetjeningerne). Denne løsning er uden abonement, og mindes at G4S bruger PowerMax alarmen
visonic er et rigtig godt produkt vi har haft sådan en anlæg trådet anlæg og det har kun fejlet 2 gang og det var pga mus i et kabel .

vedr : du maks må larme 110 dB i 5 minutter

det jeg har fået oplyst af en g4s teknikker er 5 min 110 db ad gangen
indendørs er der ingen grænser for hvor længe en sirene må lyde
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis