Emhætte belysning vil ikke slukke

Hej alle sammen
Jeg er lidt nyt herinde og oprettede en profil, efter at have set den her fantastiske hjemmeside, hvor folk hjælper hinanden med alt muligt 

Jeg har en emhætte ved navn CT Thermor, som jeg tror hedder CT Thermex i dag. 
Den har 4 spot lys. Problemet er at lysene er konstant tændte. 
Når man trykker på knappen for at slukke lyset, så er det "halv tændt" hvor det nærmest blinker. Hvis man så trykker igen på det så lyser det normalt. Sådan forsætter det hele tiden og det vil simpelthen ikke slukke helt. 
Er der nogen der kan hjælpe mig  ?? 

mvh
Usman Ghauri
Hej alle sammen Jeg er lidt nyt herinde og... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

som jeg ser det er der 2 muligheder der sidder nok en eller kontakt i den emhætte som er ved at gå til eller du fået fået et poltergejst (spøgelse) ind i huset 

Hej,

Har lige læst lidt med her, så håber det er okay jeg kommer med et spørgsmål nu det også er en Thermex emhætte jeg har. 

Jeg vil gerne skifte de 4 stk. halogen stifter til LED og i den forbindelse skal jeg skifte min 12v transformer til en LED driver, men kan simpelthen ikke finde frem til hvor den er placeret. Er der nogen der har en magen til som kan fortælle hvordan jeg finder den og hvordan jeg skiller den ad i den forbindelse? Kender desværre ikke til hvilken model det er, så vedhæfter lidt billeder.

På forhånd tak og god weekend.

Mvh  Simon 

Schou1 skrev den 01-12-2017 17:48:37

Hej,

Har lige læst lidt med her, så håber det er okay jeg kommer med et spørgsmål nu det også er en Thermex emhætte jeg har. 

Jeg vil gerne skifte de 4 stk. halogen stifter til LED og i den forbindelse skal jeg skifte min 12v transformer til en LED driver, men kan simpelthen ikke finde frem til hvor den er placeret. Er der nogen der har en magen til som kan fortælle hvordan jeg finder den og hvordan jeg skiller den ad i den forbindelse? Kender desværre ikke til hvilken model det er, så vedhæfter lidt billeder.

På forhånd tak og god weekend.

Mvh  Simon 




 Hvis din Thermex emhætte er magen til min, hvad den umiddelbart ser ud til, så sidder motor, kontrolboks og transformer til halogenlyset oppe på dit loft...


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Tak for svar. Så må jeg derop og kigge igen, synes bare ikke umiddelbart jeg kunne finde frem til den. Skrev også til thermex og blev oplyst den skulle sidde i selve emhætten, men går ud fra den tekniker har taget fejl, jeg kan i hvert fald ikke få det skilt korrekt ad så. 

Hvis der er andre med lignende emhætte der ligger inde med viden om hvor jeg finder transformeren må de meget gerne byde ind. Da teknikeren fra Thermex stadig mener at hele emhætten skal sænkes ned og i den forbindelse skal slangen til udsugningen pilles fra på loftet for at det er muligt. Så vil gerne være sikker på hvor jeg finder transformeren inden jeg går i gang med den løsning. 

Du kan måske finde 230 v kablet med strømforsyningen til trafoen. Hvis det lykkes kan du bare kappe til trafo og montere driveren et sted.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis