Emhætte belysning vil ikke slukke

Hej alle sammen
Jeg er lidt nyt herinde og oprettede en profil, efter at have set den her fantastiske hjemmeside, hvor folk hjælper hinanden med alt muligt 

Jeg har en emhætte ved navn CT Thermor, som jeg tror hedder CT Thermex i dag. 
Den har 4 spot lys. Problemet er at lysene er konstant tændte. 
Når man trykker på knappen for at slukke lyset, så er det "halv tændt" hvor det nærmest blinker. Hvis man så trykker igen på det så lyser det normalt. Sådan forsætter det hele tiden og det vil simpelthen ikke slukke helt. 
Er der nogen der kan hjælpe mig  ?? 

mvh
Usman Ghauri
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej og velkommen her på siden

Har du sat LED pære i? De kan godt stå og lyse svagt.

Er det en almindelig trykknap, eller er det toutch?

mvh jens

Taak skal du have   og tak for hurtigt svar.

Det er ikke LED pære. Det er halogen spot lys mener jeg nok. Mht knappen så ved jeg ikke om det kaldes touch, men jeg kan da lige ligge billeder ud 


Sådan er lysene når de er "slukkede".
Er der flere trin på lyset? Så det ikke slukker men står på et lavere trin...
Nej det er der hellere ikke  der er kun tænd/sluk knap, som man kan se på billedet. 
Det meget mystisk. Jeg bange for om det ledningerne der fejler noget. Jeg har også prøvet at slukke og tænde strømmen fra sikringen, men det hjalp heller ikke. 
Du skal ind bag folien der dækker afbryderen. Der er fedt i systemet. Måske kan dext tages bagfra hvis du kan få hele displayet afmonteret

 

Annonce
Har du prøvet at slukke forsyningerne til den... Noget elektronik kan gå i selvsving... Hvis den er fast tilsluttet.. Så sluk ude ved gruppe afbryderen... Sluk i 5 min...

Det ser ud som om der er en elektronisk styring til både lys og motor, hvis du ikke er i stand til selv at reparere den, hedder det en ny styring. Den kan du købe hos din elektriker eller en hvidevareservice. I dit sted ville jeg nok foretrække det sidste, så kan han samtidig montere den.


fase
Uldal:
Jeg har prøvet at afmontere hele displayet og renset for fedtet men det  hjalp ikke. 

Daniel p:
Det har jeg prøvet og det hjalp desværre ikke 

S. fabrin:
Det ser ud som om at det er den "ny styring" der skal skiftes ud, for når vi tænder for indsugningen begynder lysene at lyse stærkere. Ligger den her "ny styring" lige bagved den runde filter ? eller ligger den omkring loftrummet eller noget  må indrømme at jeg har slet ikke styr på det her hahah. 

Er det her en ny styring: http://www.nettoparts.dk/shop/styri...7721p.html


Selv hvis det var mig - og jeg har da lidt forstand på el - ville jeg ikke gå ud og købe en ny styring til omkring kr. 1.500,- uden at være 100% sikker på at det var den det var galt med.
Jeg ville ringe til en hvidevaremand - det kan vise sig at blive billigst i den sidste ende

Jeg fik skiftet styreenheden i min induktionssektion af et hvidevarereparationsfirma.
Det viste sig at de kunne købe ( min pris ) en styreenhed direkte ved Voss billigere end jeg kunne på nettet !
Det var en forsikringsskade - overspænding  ( op til en vis % af pris på en ny tilsvarende afhængig af alder ) - men det betød at det jeg selv skulle betale var minimalt.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Umiddelbart vil jeg også tro på fedt i systemet, kontakten eller andet sted, der kan påvirke det.

Har selv en nyere model, som pludselig ikke ville lyse. Viste sig at være overgang i soklen til en af pærerne, der var meget indsmurt i fed fra udsugning. Overgangen ødelagde så også 12V transformatoren, der måtte skiftes. Den koster ikke mange penge at skifte. Søg f.eks. på Harald Nyborg http://www.harald-nyborg.dk/p1825/transformer-50-150va. Hvis det er 4 x 20 watt i emfanget, er den i linket OK til opgaven - hvis altså det er transformatoren, der driller.
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis