Køleskab sveder indvendig

hejsa

Jeg har et køleskab, hvor den  sidste år havde problemer med køle ned. Den var begyndt og svede indvendig. Den havde vanddråber på bagvæggen indefra. Så havde vi en tekniker på besøg som konkluderede at hullet til vandslangen var tilstoppet , så hældte han noget vand i hullet via en sprøjte, da fik jeg så lov til betale 700kr for 7 sekunders arbejde.

Nu er den begyndt at gøre det igen , altså svede. nogen gang når jeg åbner køleskabet og ser så kan jeg se at vandr-dråberne til tider er flydende ellers er de frossent. Det undrer mig at jeg ikke kan høre komprosseren at køre.

på forhånd tak
hejsa Jeg har et køleskab, hvor den  sidste år... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Køleskabet mangler kølemiddel , skrot et , det kan ikke betale sig at reperer på køleskabe............

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Skrevet af Gkhnn på 01 feb 2014 12:36

Temperaturen har ligget omk 12 grader. Nu har jeg sat den til max og laver en måling igen senere
Hvad er det for et mærke du har, det lyder lidt underligt at det allerede har mistet pusten, eller som svend skriver mangler kølemiddel.



Det er fra Electrolux , intuition. Jeg kan ikke se model nr . Det er sikkert godt gemt
Fryser delen har jeg lige målt og den ligger på -10. Jeg havde skruet maks op. Køle delen synes jeg ikke at det kommer længere ned end 12-13grader
Et køleskab skal ligge på +5ºC.
Det er ved den temperatur fødevares udløbsdato gælder.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Mit køleskab er der +4 og fryseren der er en skabsfryser ligger konstant på minus 18. Det er den minimums temperatur du skal bruge ved længere opbevaring af madvare.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis