parketgulv med varmefordelingsplader knirker

Jeg har et problem med min ny renoveret 1 sal.

mine gulve knirker når jeg går på dem. jeg har på fornemelsen at det er pga varmefordelingspladerne ikke ligger 100% tæt ned mod forskallings brædderne, fordi vægten ikke er stor nok på parket gulvet.

min gulvopbygning er:

1. gulvspåndplade på bjælkelag
2. forskallingsbrædder
3. varmefordelingsplader
4. gulvpap
5. 14mm parketgulv


nogen der har et par gode råd til at komme problemet til livs. gulvhøjden må helst ikke forøges mere ind 5-6mm. det er ikke noget problem at pille gulvet op igen, da det er klik gulv.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et par hurtige tanker

ad. 1: Rettede du bjælkelaget op, inden du lagde gulvspån.

ad 5: Har du husket luft langs væggene.

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
bjælkelaget er rettet op med laser, og jeg har ca 8-10mm luft hele vejen rundt. 


det virker som om gulvet er for let til at holde gulvvarmefordelingspladerne trykket helt ned mod forskallings brædderne.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Spørgsmålet er om det vil hjælpe at udskifte det tynde gulvpap med noget tykkede gulvunderlag, alla no noise gulvunderlag
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Har du taget 1. salen i brug - altså er der stillet møbler mm. op? Jeg har også oplevet at et gulv virkede lidt for svævende indtil møbler kom på plads og "holdt parketgulvet nede".
Hvilke varmeslanger har du brugt? De skal have indvendig iltbarriere for at det ikke knirker...
gulvvarmeslangen er også med indvendig iltbarrie.

jeg tror problemet ligger i varmefordelingspladen, som ikke ligger 100% tæt ned mod forskallingsbrættet. 

jeg har godt nok sømmet mine fast. måske de bare skulle have ligget løse
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
De skal sømmes i den ene side, ikke begge, så aluminiummet kan udvide sig og trække sig sammen igen. Men om det er kilden til din knirken skal jeg ikke kunne sige. Fastgøres skal de i hvert fald, ifølge alle gulvvarmesystemers anvisning
Hej Henrik.

Jeg er faldet over din tråd da jeg har præcis det samme problem. Fandt du en løsning på problemet?

Mvh Kenneth.
Hej Henrik,

Inden jeg lagde gulv havde jeg tænkt over at dette ville kunne forekomme, og havde samtidig læst at enkelte brugere herinde havde haft problemet.

Jeg opbyggede derfor min konstruktion således:

1: Bjælkelag cc 600 mm
2. forskallingsbrædder
3. varmefordelingsplader
4. gulvpap
5. 12 mm OSB plader skruet i forskalling på samme side som varmefordelingsplader er sømmet.
6. 2 mm skumunderlag
5. 14mm parketgulv

Det skal hertil siges at man skal være meget omhyggelig når man skruer OSB pladerne på, så man ikke rammer varmeslangerne.
Marker på pladen og dobbelttjek 2 gange... :-)

Jeg ved at det er lidt højere end de 5-6 mm., men det er en løsning der holder og som man bliver rigtig glad for, da det giver et utrolig stabilt underlag.
Hvad ligger til grund for de 5-6 mm?
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis