Prøvemærker (prøveplader) famriis23 25 5560 30-01-2014 22:59 Hej er der nogen her der ved om man må køre danske prøvemærker i udlandet. F.eks. hvis man henter en bil i Tyskland. mvh Arne AROrte 8 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Nitter 5936 7700 30-01-2014 23:17 Nej, det må/kan du ikke. Men du kan få dem i Tyskland, dog er det vist lidt besværligt efter hvad jeg har hørt. Mvh. Leif. Onliner: "Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
ktm 8948 4540 31-01-2014 04:59 Du kan få nummerplader her: http://www.daniatruck.com/ Bare ring til dem. De er meget flexible og serviceminded. Med venlig hilsen ktm
Bent Andersen 3003 31-01-2014 14:48 Hvis du vil hente en bil i Tyskland skal den have tyske eksportnummerplader (Ausfuhrkennzeichen, exportkennzeichen). De fås på nummerpladekontoret (Zulassungsstelle) Bilen skal være ansvarsforsikret i Tyskland, på ekportnummerpladen står forsikringens udløbsdato. Derefter skal du skifte nummerplader ved grænsen. MvH, Bent.
famriis23 Trådstarter 25 5560 31-01-2014 18:16 Hej mange tak for svarene. Når jeg spurgte var det fordi der kunne være kommet nye regler, samtidig med at det blev lovligt at køre fra grænsen og direkte til bestemmelsesstedet i DK med tyske prøveplader. De sidste 2 biler jeg har hentet har jeg kørt helt hjem med D plader. Til orientering er der mange andre steder, end zulassungstelle hvor man kan få gule eller røde prøveplader D. Tak for svarene mvh AROrte
nomaden 256 7800 01-02-2014 00:22 Jeg var nede i Bremen og hente en fin golf2 den 30/12-13 og fik de gule nr plader med 5 dages forsirkring. Det tog sin tid da flere af forsirkings selskaberne var lukket p.g jul og nytår. Jeg fik hjælp af sælgeren af den bil til at købe nr pladerne. Man skal ind på rådhuset i boger servic og ha lavet papir og så over og ha lavet nummer pladerne de kostede 25 eruo og forsikringen kostede 78 eruo. Du kan køre helt hjem på de Tyske nr. Jeg var inde ved told og skat og spørge om det var lovlig og tolderen sagde ok for at køre på de Tyske nr. Du skal sørge for at få fahrzeugbrife og fahrzeugscheine med hjem til DK så den kan blive told synet og få DK nummer plade på. Annonce
ktm 8948 4540 01-02-2014 18:07 Man kan klare alle forberedelserne ved Dania på forhånd via mail osv. Man kan også ændre på, hvilken bil man tager med hjem. Med venlig hilsen ktm
nomaden 256 7800 01-02-2014 21:06 Men hvis man ser på en bil der er noget andet end det bilderne er så vil det være træls at ha købt nr plader og sælger er klar over at du vil købe så kan du ikke så nemt presse prisen. Jeg var heldig med den bil som jeg hentede men det kunne ligså godt være en bil der var skrevet forgodt om.
ktm 8948 4540 01-02-2014 22:11 Skrevet af nomaden på 01 feb 2014 21:06 Men hvis man ser på en bil der er noget andet end det bilderne er så vil det være træls at ha købt nr plader og sælger er klar over at du vil købe så kan du ikke så nemt presse prisen. Jeg var heldig med den bil som jeg hentede men det kunne ligså godt være en bil der var skrevet forgodt om. Jeg skriver jo lige netop, at man kan ændre på, hvilken bil man vil tage med hjem Man skriver blot den anden bil ind i papirerne og ringer lige til firmaet om ændringen. Eller endnu bedre, få papirerne uden udfyldt, hvad det er for en bil. Med venlig hilsen ktm