lysdæmper til 2000w

Hej alle i dejlige lav det selvere. Jeg mangler 2 lysdæmpere´, der hver skal kunne klare 2000w og gerne passe i en alm. dåse i mur. Håber at der er nogen der kan hjælpe med link, til hvor de kan købes.
Mvh Goldek

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er ret sikker på, at det ikke findes til indmuringsdåser. Det kan fås som tavlelysdæmpere, men det er dyrt.
Men hvad er det du skal dæmpe? Der findes forskellige typer.
Hej Jens det er en gruppe med 16 lysekroner 5 gange 15 w, samt en gruppe med 10 lysekroner 5 gange 15 w.

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Er godt klar over at det max giver 1200 w her og nu men hvis der bliver skiftet til 25 w pærer så er det 2000 w og lur mig om ikke det sker på et eller andet tidspunkt.

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Almindelige glødepærer?
Søg efter "lysdæmper 2000W" på google.
Det er snoet kertepærer så ja alm.

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Annonce
Har lige googlet lidt vil denne her kunne bruges? http://www.el-supply.dk/?Gid=674&VNr=FMX56

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Hej.
Måske en variotrafo eller skydemodstand

mvh

 varmetossen

Jeg har været med til at montere lysdæmpere til krystal lysekronerne på Christiansborg slot og det var 1200 W lysdæmpere som passede i shaverstik underlag , men det er 30 år siden....................

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Hej igen har fået kigget lidt nærmere på installationen og det viser sig at det kan deles op i grupper af max 4 lysekroner så det max bliver 500 watt pr gruppe så problemet er løst ad den vej. Tak for alle jeres svar. Mvh Goldek

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis