GRAM opvasker melder fejl E1

Hej

Jeg har en GRAM opvasker type OMI 60-01T.
Når opvaskeren tændes og der vælges et program, vises der 00 min. for tid ligegyldig hvilket program, der er valgt.
Når maskinen startes starter pumpen og bliver ved med at køre (den pumper også fint ca 2 liter vand ud hurtigt).
Den bliver ved at pumpe og efter ca 60 sek melder display E0 (pumpen kører stadig).

Er der nogen der kender denne fejlkode eller som har et godt bud på en løsning?

Med venlig hilsen
Peer
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der er vand i skkerhedsbakken derfor bliver pumpen ved med at køre .Bakken sidder under maskinen prøv og tip den for over så skulle der gerne løbe noget vand ud af den og den kan startes på normalt igen.Hvis det sker igen bliver du nød til at finde ud af hvopr maskinen er utæt

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Tak golf1985.

Jeg undersøger det i weekenden og melder tilbage.

Mvh
Peer
Hej

Så har maskinen været adskilt og undersøgt. Nederste forreste afdækning blev skruet af og der var vand i bunden af maskinen. Det var grunden til at den ikke ville køre.
Men det var ikke lige så let at finde hvor den var utæt. Bundet blev aftørret og maskinen startet. Ret hurtigt blev bunden våd igen uden at kunne se hvor vandet kom fra. Maskine blev trukket ud og sidepladen fjernet. Aftørring og ny start og så var der ikke noget vand?
Maskinen blev skubbet tilbage og startet igen, nu løb der hele tiden lidt vand inde bag maskinen, men ikke intet i bunden af maskinen?
Ud med maskinen og opdagede at tilgangsslangen var våd og dryppede. Så konklusionen er en utæt tilgangsslange (med aquastop), den bliver skiftet i løbet af ugen (måske køber jeg en ny maskine, den er trodsalt 5år).

Tak for hjælpen golf1985.

Mvh
Peer
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis