gulvvarme hjælp

ja her gik jeg og troede at jeg var afsindig klog på gulvvarme  i dag opdager jeg så at der er nogle mangler i min elelrs uendelige viden

sagen er den at jeg har en wirsbo gulvvarme sløje med 6 kredse, egen pumpe og termostat, kablede rumfølere  og alt det der gejl

styringen er der ingen fejl på kredsene åbner og lukker som de skal, i dag syns jeg så at gulvet føltes lidt køligt, så jeg lurede da lige i skabet hvor hele herligheden sidder, fremløbet i sløjfen var kun 23 grader hmm, nå men så skulle der nok skrues op for termostaten, ingen effekt,
motionerede ventilen ingen effekt.
skruede op for pumpen, ingen effekt. (ud pover pumpen kørte hurtigere)
skruede ned for pumpen ingen effekt.
først da jeg slukkede for pumpen, blev fremløbet til strengene varmere, men det er jo min hovedpumpe der driver varmen frem der.
systemet er vel 6-7 år gammelt, og der har aldrig før været problemer med at få varme frem.

kan det mon tænkes at kontraventilen der sidder i sløjfen er blevet doven ?
jeg har naturligvis gennemtæsket det der kan tæves


mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøver et vildt skud Gert. Kan det tænkes der er en luftlomme ved pumpen ? 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 31 jan 2014 16:04
Prøver et vildt skud Gert. Kan det tænkes der er en luftlomme ved pumpen ? 

jeg har både efterfyldt og luftet ud, uden ændring  planen er at prøve at skille kontraventilen ad i morgen i håb om der "bare" sidder snavs men må nok indrømme jeg tvivler.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Skrevet af Håndværkeren på 31 jan 2014 17:17
Stakkels Kone i det hus



joooe men jeg fik da varmen et øjeblik  det hjalp bare ikke på gulvet


mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

nå jeg har vedtaget at vente med at pille noget adskildt før engang i foråret, efter lidt roden rundt med det har jeg fået lusket fremløbet op på 30 grader, hvilket passer fint til huset pt
men jeg undres over at jeg ikke kan komme højere selv uden termostathovedet på, varmen er lige før blandesløjfen, det kan jeg mærke, så skulle noget lige komme på en fejlmulighed der er åbelys så hører jeg gerne om det

og indtil andet er bevist beholder jeg min egen mistanke om en doven kontraventil

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis