Simpel gulvvarme løsning i entre/bryggers

Hej med jer

Vi har en entre/bryggers på ca. 7-8 m2.
Der er pt. klinkegulv ovenpå 15cm betondæk, og rummet opvarmes af en radiator.

Jeg kunne godt tænke mig gulvvarme... Er det såre simpelt at banke klinkerne op, fræse spor til slanger, og så ellers bare lave så vandet løber gennem slangerne i gulvet, istedet for at løbe igennem radiatoren? Altså bare med en ganske alm. termostat nede ved gulvet...

Kan ikke selv se hvad problemet skulle være... Var det ikke sådan man lavede gulvvarme førhen? Men vil gerne lige have jeres input, inden vi sætter os op efter denne løsning...
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor ikke spare en masse banken fliser og beton op ?
https://www.youtube.com/watch?v=ZVPmOxCUYq4

Der findes også andre systemer der ikke fylder alverden.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
shortcut, det vil jo give en betydelig niveauforskel i forhold til resten af huset - så jeg ser ikke det som en mulighed.

pilehave, jeg tænkte at skære 2 riller tæt ved siden af hinanden, med en diamantklinge, og så banke betonen væk, imellem de 2 riller, for på den måde at få et spor som slangerne kan ligge i... Mener det er Koluda som har gang i noget lignende...?
Det er uden tvivl et forfærdelig arbejde, men de få kvm overlever jeg nok :-)

Pt. er der isoleret med 40cm frisk luft :-) - Der er krybekælder, men den bliver fyldt op med flamingo.
Hvis det er beton dæk, vil jeg ikke anbefale at skære riller, så kan dækket ikke længere holde.

hej ved koluda har gjort det samme prøv at finde hans tråd den hedder( Fræse gulvvarme i betongulv) og der er billeder prøv at se om det hjælper dig

 www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/185558   . Men det er jo nok ikke den rigtige løsning med hensyn til isolering i gulvet, han har jo kælder under så det varme han mister er jo bare ned i kælderen.


 

Annonce
Mente nok Koluda har gjort noget lignende.
Jeg er ikke beton-ekspert, men der er tale om armerede betonelementer som er støbt sammen. Skulle der være nedstyrtningsfare ved at skære lidt i dem?
Jeg planlægger at få blæst flamingo ned ikrybekælderen, så det med isoleringen er der styr på.
Mon ikke også koludas gulv var armeret, om det kan styrte sammen ved jeg ikke, der må nogle andre på banen

 

Skrevet af blackbird på 30 jan 2014 16:37

Mon ikke også koludas gulv var armeret, om det kan styrte sammen ved jeg ikke, der må nogle andre på banen


Mener Kolundas gulv, var et traditionel  betongulv, og ikke et beton dæk.

Hvad er forskellen, rent styrkemæssigt?
Mon ikke koludas også var dæk, når der er kælder under?
Det ved jeg ikke. men når det er en etage adskillelse er det så ikke armeret for at kunne holde

 

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis