Gulvvarme i gulv med Slagger?

Hej,

Min kone og jeg har netop købt et hus, som vi lige har startet renovering. Vi vil installere et nyt køkken og badeværelse og vil gerne have vandbaseret gulvvarme.

Jeg planlægger at grave gulvet op selv og lægge gulvvarme, men jeg for nylig opdaget gulvet er slagger installeret. Er der et problem grave op et gulv, der har slagger og lægge et nyt gulv med gulvvarme?

Planen er at grave op omkring 15 cm af gulvet!

Tak på forhand
Hej, Min kone og jeg har netop købt et hus... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af myatix på 30 jan 2014 14:49
Hej Pilehave,

Super information ... 

Hvis du har flere billeder ville jeg virkelig gerne se dem ... Hvilket udstyr brugte du til at grave ud i rummet, Kango hammer eller hvad? 

Tusind tak for dit input...


Jeg brugte en i samme stil/billige kvalitet som denne:
http://www.harald-nyborg.dk/p1033/scheppach-nedbrydningshammer

Købt i 2005 da vi støbte nye gulve i stue + køkken og genbrugt i 2012 da vi støbte nye gulve i bad + tv-stue. Den er tung som bare faen men ikke til at slide i stykker ;-)

Jeg har ikke nogen billeder lige her af isolering eller gravearbejdet, men jeg brugte en skovl + trillebør. Og så skovlede jeg leca-nødder op i klare plastsække. Sandet blev hentet i container. Der var vel en 4-5 tons sand og i hvert fald 40 sække med leca. Det var fra et rum på 12 m2 samt et bad + gang på ca. 7 m2. Det fylder alligevel noget det skidt

Det er sjovest at være nogle stykker om det!
Hvis tegningerne har været til rådighed for den bygningssagkyndige som har udført tilstandsrapporten (han skal gøre en indsats for at fremskaffe dem), og der ikke er advaret mod slaggerfyldet har vedkommende et problem, ellers har dine rådgivere i forbindelse med handelen et forklaringsproblem.

Slagger kan begynde at udvide (kvælde) sig, og der findes eksempler på at soklen er trykket ud eller terrændæk hæver sig (buler op).
Hej igen,

Tak for din tilbagemelding! Den tilstandsrapport angav en UN med hensyn til slagger dog en ingeniør lavet en kontrolundersøgelse og UN blev fjernet fra tilstandsrapport med en Allonge.

Jeg var dog ikke klar over, at det ville være så stort et problem med hensyn til gulvvarme
Det er ikke gulvvarmen der er problemet, men det at slaggeren pludselig kan begynde at "arbejde" ved f. eks. fugtpåvirkninger.

Læs evt: Byg Erfaringsblad (13) 97 06 23
Jeg købte et hus for 4 år siden. Tegninger og tilstandsrapport angav at der var slagger i fundamentet og vores forsikringsselskab har taget alle mulige forbehold.

Jeg har først revet en tilbygning ned, hvor der stod på tegningen at der var slagger under fundamentet - men det viste sig at der bare var brugt alm. grus.

Jeg skal til at lave en renovering af kælderen, herunder lægge fliser på de ellers rå gulve. Jeg ønsker ikke at renovere kælderen så længe der er slagger under fundamentet. Så jeg har banket et lille hul i gulvet for at se om der var slagger sådan som angivet på tegningen. Jeg har ikke kunnet se andet end grus i det hul jeg har banket.

Mit spørgsmål er nu: Skal jeg anmelde/fortælle til nogen at der alligevel ikke er slagger, inden jeg støbet hullet til igen og laver renoveringen? Det ville være ærgerligt hvis kommunen eller forskringsselskabet ikke tror på mig og kræver at der bankes hul i det fine nye gulv. Og det ville være ærgerligt hvis en kommende køber fejlagtigt tror at der er slagger under huset, fordi det står registreret et ellet andet sted.

Så....hvad skal jeg gøre for at bliver erklæret slagger-fri alle de relevante steder?

Bh
Martin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis