Fjernelse af bærende væg mellem køkken og stue.

Hej Alle,

Jeg planlægger at fjerne en bærende væg mellem køkken og stue, som vist på billederne nedenfor. Muren er ikke meget tyk, men jeg er sikker på det giver en form for støtte til tags bjælker.


1.. Hvad kan jeg forvente at betale for at få en proffessional til at fjerne den bærende væg og tilføje en bærende bjælke.

2. Kan eller skal jeg gøre det selv overvejer vi har et begrænset budget?

Ser frem til at høre dine anbefalinger ...

Tak på forhånd!

Sorry for the bad Danish, I am from the UK!


19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er du nød til at have en håndværker til at vurdere, det er ganske umuligt for nogen her på LDS. at besvare det spørgsmål
Ps. dit danske er da fint
Hej

Hvorfra ved du at væggen er bærende?



Hvordan ser tagkonstruktionen ud inde på loftet, evt. tag nogle billeder, og vedhæft så vi kan se.

Har du været på loftet og undersøgt om bjælkerne bærer ned på væggen?

Hvad er din taghældning?



Der er ikke noget der er umuligt, her på siden, det taget bare lidt længere tid at få alle informationerne frem !!



mvh

gsh
Hej igen,

Her er de tegninger, jeg fik fra kommune, når vi købt huset. Så vidt jeg kan se er der 2 bærende væg. den som deler køkken of stue og den fra gang ind til værelse...

Men jeg er ikke 100%...

Hej
Det øverste snit, er det som det ser ud, i grovkøkkenet, med et loft som følger tagets hældning, eller hvad?
Det nederste snit, viser gitterspær, hvor er de placeret, i bygningen?
Den type gitterspær, som er vist på det nederste snit, bærer kun på ydervæggene, og ikke på væggen mellem stue og køkken.

Er loftet skråt eller vandret i stue og køkken?

Du er nødt til, selv, at kravle op på loftet og undersøge sagen! Da du siger du har et begrænset budget!
Tag nogle foto, på loftet, over stue og køkken, så vi kan se, hvad er hvad.

mvh
gsh
Annonce
Hi GSH,

Loft i køkken of stue er vandret og i grovkøkkenet er det skråt... Men jeg vil tag nogen billeder imorgen så i kan se mere...

Tusind tak for din hjælp indtil videre...

Hej
Hvis tagkonstruktionen, ser ud som nederste snit, gitterspær; er væggen ikke bærende mellem stue og køkken.

Du kan også undersøge om gitterspærene ligger an på væggen, når du er på loftet.
Normalt er der 1-3 cm luft ned til væggene, fra det underste af gitterspærene.

mvh

gsh
Hej GSH,

Det er et sent svar på din post, men har været optaget med andre bygge opgaver!

Det ligner som bjælker ligger på væggen... Men væggen er 75mm Gas beton på en 100mm tyk beton gulv uden understøter...

Det ligger ca. 4 spærre over de 4 meter vi vil gerne åbne for... 

En murer jeg har brugt før synes ikke det er 100% bærende men mere en semi-bærende væg. Han siger at jeg kunne overveje at bruge en limtræ bjælke eller et 100mm jern bjælke...

Er det nok til at bære tag konstruktion over det 4 meter åbning vi har planer om at lave?

Hvad vil du anbefale???

Mange tak for hjælpen!





Hej

Jeg mener ikke umiddelbart at væggen ser ud til at være en bærende del. MEn hvis du gerne vil være sikker kan du jo lave det nummer med bjælken ovenpå spærrene i stedet for at lave den synlig nedenunder. For hvis den skal kunne bære taget på de 5 meter i frit spænd bliver det ikke ligerfrem den mindste bjælke der skal derop og ligge. Det er selvfølgelig en del mere bøvlet og få den op på loftet og ligge men du bilver glad for det i længden hvis du vælger den løsning.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Tak for svar!
Hvordan lave men en bjælke op på loftet?
Kan men bar sku en bjælke oven på spærrende? Det er faktisk ikke så svært til komme på loftet fordi indgang er uden for!

Hvorfor synes du at væg er ikke bærende?

Mange tak for hjælpen!
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis