tæller/scoringstavle

Hej, jeg har brug for en elektronisk indretning/display, som kan bruges til at tælle points i en squashkamp. Den skal kunne tælle points for begge spillere og vise 2 x 2 tal. Visningen skal være fra 0-11, men også højere i tilfælde af point lighed. Input kan være et tryk med en ketcher eller en meget flad touchkontakt, evt. monteret på en glasvæg. Der skal selfølgelig også være en kontakt til at resette tælleren. 

Er der nogen, der har en idé ?
Mvh. Keld
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der kun skal vises antal point, kan du lave det med en simpel elektronisk tæller, som kan tælle fra 00 til 99. Du laver så en til hver og et fælles reset. Det kan så forsynes med et display i den størrelse, du kunne tænke dig.

fase
Ja, det er ligesom også ideen jeg har beskrevet, men kan nogen hjælpe mig videre med "en simpel elektronisk tæller" :-)
Hehehehehehe....

Python program på en almindelig bærbar.

eller

Arduino med 3 input kontakter, drivere, relæer og linestrarør....

eller som S.fabrin skriver, en 74LS193 bcd counter (koblet til 7446A BCD 7-segment driver) ...

"Born to Run" er fra 1975... og det er stadig en fed plade.

Så bliver mit næste spørgsmål: Er det et diagram med printudlæg og materialeliste, du er ude efter? Eller?

fase

Her er et mindre udvalg: www.elektronik-lavpris.dk/advanced_...cription=1 

Men du skal måske også have så de kan aflæses på større afstand ???

Måske lidt mere lavteknologisk: En simpel tavle og kridt ???

Måske noget med nogle plader med tal, der hænges op på to søm som i de gode gamle dage ??? 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Jeg skulle nok have været mere præcis i min formulering. Jeg starter helt fra nul og har som du skriver brug for et diagram, printudlæg og materialeliste. Eller noget arduino eller...
Mvh.Keld

Øh, jo ja. Prøv og kigge her: www.google.dk/#q=two+segment+counter+schematic 

Det er bare og finde det der passer dig bedst.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis