Fjerne fuger mellem fliser på en mem måde

Vi har lige fået lagt et nyt badeværelses gulv og fugerne revner langs fliserne (en meget lille revne). Jeg har haft fliser leverandøren, fugemørtel leverandøren og min murer til at se på sagen og nu diskuter de hvem som har ansvaret og hvad der er gået galt. frown
Det korte af det lange er, at fugerne skal op igen på en aller anden måde, således de kan fuges om.
Er der nogen som har et godt rådt til en mem løsning på at fræse/slibe dem op?

------------------

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ckc (den 29-03-2002).]
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Vedr. revn i flisefuge.

Hvis gulvet var opvarmet på tidspunkt hvor flisefugen blev lavet, vil dette give revner i fuge, eller kontroller om flisefugemassen er beregnet til dimensionen som gulvflisen er nedlagt med, hvis fugen er for stor kan det også have betydning.
Udkradsning af flisefuger er meget problematisk og tager meget lang tid, men der findes en lille elektrisk maskine som er speciel til dette arbejde.


------------------
Poul Erik

PE

Med hensyn til gulvvarme så er der først blevet åbnet ca. 14 dage efter at fliserne var lagt.
Fugerne er ca. 6 mm brede men ca. 14 mm dybe. Fliserne er en ny type cement flise som der kun er lagt meget få af som gulve. Jeg er af den opfattelse at fliserne er krympet efter de er lagt og er blevet gennem hærdet/tøre.
Kan du evt. give mig et navn på slibemaskinen, da min erfaring efterhånder er at jeg selv skal være på forkant med udviklingen.
Hej igen.
Hvis gulvfliserne er støbt, kan de godt være årsagen til revnedannelserne i fugerne, især når du har givet gulvet varme.
Elværktøjet som du kan skære fugerne op med er en rudeskærer, klingen er en segmentkniv.

------------------
Poul Erik

PE

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis