Kan man pille aquastop af en opvaskemaskine

Jeg har en opvasker hvor jeg får en E1 fejl på som angiveligt betyder at aquastoppen har registreret at den er utæt og derfor lukker af for vandet. Men den er ikke utæt. Hvordan fixer jeg lige det?
Kan jeg pille aquastoppen af eller gøre noget ved den?

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja du kan godt pille den af, men bor du i en lejlighed må jeg anbefale at du enten får den repareret eller køber en ny. Det kunne såmænd være noget kalk der sidder og driller.

Uden at vide, hvilken opvaskemaskine du har,  plejer fejl med relation til aquastoppet skyldes vand i den bakke, som er under opvaskemaskinen. Så derfor prøv at se om ikke der står vand i bakken under maskinen. Maskinen behøver ikke at være utæt, men der kan komme noget vand inde i den plastslange, som tilløbsslangen og ledningerne til aquastoppet er i.

Du kan ikke umiddelbart sætte aquastoppet ud af funktion, da du også skal fjerne styringen til den magnetventil, som udgør selve aquastoppet.


fase
Det er en Gorenje jeg har.

Den bakke der som der tales om, hvordan kommer jeg ind til den og får den tømt?

 

Skrevet af Lee på 28 jan 2014 22:38



Det er en Gorenje jeg har.







Den bakke der som der tales om, hvordan kommer jeg ind til den og får den tømt?
Jeg gjorde det, at jeg trak opvaskemaskinen ud på gulvet og tippede den forover og tørrede vandet op med en gulvklud. Det er små mængder, vi taler om.








fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis