Elektrisk lås til garageport.

Har lige haft indbrud. Vil gerne have en elektrisk pal anordning / lås til mine garage porte. Disse porte er sidehængte (den ene side er altid fikseret).

Alt det elektriske skal jeg nok opfinde. Det jeg den omtalte anordning, så det kan skubbe en pal ind i et kraftigt beslag. Lidt ala de små servoer der sidder som centrallås på en bil. Disse har dog ikke vandring nok, er ej heller kraftige nok tror jeg.

Det eneste jeg kan finde er låsekasser. Det duer ikke.

Nogen der kender sådan noget.

På forhånd tak for svar.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Måske en actuator, kunne være løsningen, de findes i mange udførelser.

Hej PeterR,

Jeg tror desværre ikke at en elektronisk lås kan holde "idioterne" ude, og jeg vil nok installere en tyverialarm istedet for.

Godt nok giver alarmen ikke meget modstand i at holde tyven ude, men den skal nok sørge for at der kommer en masse opmærksomhed med en sirene eller flashblink.

Jeg har gode erfaringer med Visonic Powermax Pro, hvor du kan fortråde eller trådløst opsætte en sensor i garagen. Ligeledes kan du sætte en magnetkontakt på dine porte, så de registere hvis der bliver revet i dem. Til Powermax fåes en trådlæs sirene med blitz, som nok skal stresse tyven.

Alarm: http://goo.gl/oq9lVF
Sirene: http://goo.gl/oI8qEf

Pir-sensoren medfølger i alarmpakken sammen med en magnetkontakt. Du kan altid købe flere enheder til centralen.

( Det er en god ide at montere centralen et sted, hvor indbrudstyven ikke har adgang til den -> f.eks. i et klædeskab )

EDIT :
Så på Wupti at deres alarmer (kender ikke til deres alarmer) har mulighed for et laserhegn med en dækning på 20 meter mellem søjlerne (søjlerne er 28 cm høje) - det var også en mulighed til at sikre porten. 
Laserhegn: http://goo.gl/HEz1FW
Tror det du leder efter hedder en elektrisk boltlås. Søg efter det, så kommer der er en del hits. Ved dog ikke om de har stor nok vandring.
Hej tjek denne side han har mange forskellige magnet låse i forskellige aksel tykkelser mm. og til billige penge..

Hvis disse ikke er stærke nok i sig selv kan du jo tage en tykkere aksel og lade magnet låsen skubbe akslen igennem to fikseret holdepunkter..

http://elektronik-lavpris.dk/c7189/...ktro/Tryk/







Venlig hilsen/Best regards 
Mads Rindom Lund 
Youcontrol.dk Aps 
Kirsebærvej 44 
DK 8600 Silkeborg 
CVR - 34692904 
+4520275925 
[email protected] 
www.youcontrol.dk
Annonce
Ok, kender godt butikken, men ikke lige denne del af deres sortiment, der har jeg lagt hvad der svarer til en mindre tysk personbil igennem tiderne.

Spændende, og tak til alle de andre der kommer med indspark. Jeg er/var faktisk ovre i noget med at skifte hele porten til sådan en std. port som benyttes på nyere huse med vognport. Men de er vel heller ikke så sikre. Dekan vel brækkes op med et ordentlig koben.

Denne kan måske skyde mine tror det heder rigel slå låse ind i hinanden med en styrring.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Jeg er ved at være igennem. Har funden denne. Den virker faktisk, tog den luksus at købe et par stykker.
http://www.ebay.com/itm/40054734944...176wt_1109

Samt en

http://www.ebay.com/itm/15107240904...457wt_1363

Så skal jeg bare have lavet min skudrigel lås om så Solenoid-Elektromagneten kan trække den de ca. 1,5 cm ud af beslaget som er vandringen på magneten.

Den der RFID modtager kan programmeres til at holde relæ med en timing på 1 til 99 sekunder, det burde være nok til at man kan komme ind og sætte cyken og ud igen. Den lille fjeder kan måske udnyttes til at man kan lave noget smæklås ved at lave en skrå kant som skud riglens pal vil glide på når man lukker porten.

Jeg skal bare lige have placeret tastaturet så det sidder beskyttet for vejr og vind. Men så det stadig kan benyttes med kode,  hvis man ikke lige har sin RFID brik med. Købte også en remote styret relæ lås. Den er ikke kommet fra kina endnu, men den kan også gøre jobbet med at trække magneten. Men 20 RFID brikker burde kunne dække mit behov lidt frem i tiden. En pose med 10 brikker mere koster under 20 kr. incl. forsendelse. Enheden kan huske 500 brikker. Jeg skal nok lave et foto at når det er færdigt. 

Kan godt være det hele er en fejlkonstuktion. De der magneter er svære at bedømme når man kun sidder med et billede hvor den holdes op imod en lineal.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Dejligt med lidt tilbagemelding.

Jeg er næsten sikker på, at solenoiden er for lille. Den kan kun trække med 5N, men det er nok et større problem, at den fjeder der skal skubbe den tilbage, er meget svag.
Når du forbinder den, så skal du være opmærksom på, at du max. må trække 1A fra styringen. Det er ikke speficiceret, hvor meget solenoiden trækker, men det kan godt være i nærheden.. Jeg har brugt en lidt mindre solenoide til et andet projekt. Den kunne trække med 4N, og brugte 500mA. Så din ligger nok omk. 6-700 mA. Så mål det lige inden du får brændt noget af.

Jeg ville nok overveje at bruge noget i retningen af dette til lås:
http://www.ebay.com/itm/Electric-Door-Drop-Magnetic-Bolt-Lock-Mortise-Fail-Safe-NC-Mode-12V-DC-For-door-/281148928942?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4175c833ae
Yep, har også overvejet dit forslag. Men den her skudrigel er mere stærk end en anordning som den du sender, jeg syntes hurtigt et dørbeslag giver op, dette set i tidligere indbrud. Min rigel er boltet fast med 6 stk. bolte hele vejen igennem porten, så jeg har følesen af den holder bedre, ellers sætter jeg een for oven og een for neden. Jeg bor ca. 12 meter fra en vej hvor der kører mange tusinde biler i døgnet, så en tyv vil ikke være tryg ved at skulle bruge meget tid op at ase og mase med porten.

Det her med 5N kan jeg ikke helt forholde mig til. Jeg ved selvfølgelig godt hvordan man regner med newton fra gymnasie fysikken. Jeg smider selvfølgelig et hjælpe relæ på, der kan trække lidt mere hvis jeg ryger over max strømmen.

Hvis een spole ikke kan trække det så kan to måske. Ja fjederen ser lidt lille ud. Måske et lille MMV der kan smide en kort puls til en solonid der skubber/trækker den anden vej når tiden er gået, denne uden fjeder på (måske begge uden fjeder). De kan vel trække mere end de kan skubbe eller hvordan, altså alt efter typen træk / skub.

Jeg har en halv elektronik forretning i mit skur, så mon ikke der ligger lidt CMOS kredse tilbage fra mine unge år, 4528 mener jeg sådan nogle kunne hedde, der kunne udføre sådan en lille puls via et par transistorer og et hjælperelæ.

Hvd siger du til min ide. Jeg har aldrig arbejdet med disse spoler før, aner ikke meget om deres krafter. Jeg har set dem i en spolebåndoptager en gang kan jeg huske.

Jeg laver lidt forsøg når den lander. Den på 24V kan levere hele 15N, der er fjederen også en del kraftigere.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis