Termostat er fastlåst


Hej

Jeg sidder med et problem hvor en af mine ældre termostater (jf. billederne) har sat sig fast og derved pumper varme og penge ud hele tiden. 

Selv om jeg har brugt en del tid på at finde ud af hvilke det er samt hvad jeg skulle gøre så har jeg ikke haft held med at finde et svar.

Jeg håbede derfor at der måske fandtes en venlig informativ sjæl herinde der kunne hjælpe med mit problem?

Mvh. Martin


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Kender ikke fabrikatet, men er det ikke til at finde ud af at pille selve hovedet af, og så se hvad der foregår mht. at åbne og lukke.
Som på alle andre, må noget være gået fast med alderen.


mvh

 varmetossen

Kender ikke typen og et googlesøg på et par af billederne, også beskåret, kastede heller ikke noget af sig. Formoder derfor den er meget sjælden, måske ligefrem et unika.

Om det er et termostathoved ved jeg ikke engang, men vil skyde på at hovedet kan tages af ved at trykke på den grå ring der tilsyneladende sidder på bagsiden. Så må den tages der fra.

Var det min blev den dog skiftet ud med en moderne af et annerkendt fabrikat.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Har nu fået fjernet den sorte hætte ved at bruge lidt kræfter, men jeg kan hverken trykke eller noget andet på den grå knap. 

Den ser nu ud som følgende:


Hej.
Hvis noget af det grå plastic ikke vil give sig, så prøv at løsne den forcromede omløber inderst. kommer der vand med det samme, så stram den til igen og så ser vi

mvh

 varmetossen

har aldrig set sådan en, men jeg kan se på billedet at ventilhuset har et omløber som sidder på toppen af vintilhuset måske kan lidt drejes med et skifternøgle også kommer termostaten ud
Jeg tror det er en normal termostat, hvor plastikkappen er tager af(den hvor der star tal på). Du skulle kunne skrue omløberen af og så købe en ny som passer på ventilen.

it is better to burn out than to fade away
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis