Hjælp til Termostat på radiator (ingen varme)

Hej LDS.DK.

Jeg har sådan en termostat her i stuen, der er ingen varme på ligemeget hvad jeg sætter den på (bemærk, den er skruet helt ned på billedet, men det er testet)
Den bliver ikke varm, det er som om der intet gennemløb er, den er iskold. men fuld knald på hen til termostaten, dejlig varme rør 

Jeg har aldrig pillet ved sådan noget før, men jeg har taget disse til jer, kan i guide mig? 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Pil termostatfølerhovedet af. Bag det sidder der en lille stift, som der skal kunne trykkes frem og tilbage af termostaten. Den har sandsynligvis sat sig fast. Massér den forsigtigt, så den løsner sig.

Se her http://www.youtube.com/watch?v=ufSCmLavSUA

Alternativt kan der være luft i radiatoren, og i så fald skal du lufte den ud.
jenshøj, mange tak - jeg skal lige ha løst gåen om hvorledes man får den afmonteret, men så er det da helt sikkert det der som er galt.

Edit:

Det sidder godt fast, kan ikke se nogen skrue umildbart, jeg er lidt bange for at ødelægge den for jeg kan ikke lure om den skal drejes eller hvordan..
Det ser ud til at der sidder en lille umbraco-pinolskrue øverst på den sorte ring tættest ved røret. Hvis du skruer den ud skulle termostaten gerne være til at tage af .
Prøv at banke på røret bag på ventilen med en hammer , mens du drejer ventilen frem og tilbage , det virker nogle gange..............

elektriker fra jævnstrømmens tid
Jeg tog en skruetrækker og tæskede den lidt! - Nu bliver den ihvertfald noget varmere!
Annonce
Hej.
Så er sporet varmt, så at sige. Så find metoden til at pille termostathovedet af og massere stiften, der stikker ud, så kommer varmen bragende.
Faktisk burde den nok smøres lidt. VVS'eren har noget der hedder 'hanefedt', byggemarkedet måske.
Hvis du piller den rustfri stift ud, kan du lægge lidt fedt ind med en nål eller lign. og så også smøre stiften ind.
Der sidder en gummiring derinde, der måske ikke tåler stiften monteres 'tør'.
Så skulle det køre.

mvh

varmetossen

eller gå på nettet og køb et "Dafoss renoveringssæt". Det er en moderne termostat og et stk af den gamle model pakdåse. Termostaten er forberedt indvendig til den "store" (gl model) pakdåse. Kr. 125,- ialt ... ca.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis