Opsætning af gipsvæg på ydermur med hulmursisolering.

Hej alle LDS'ere.

Jeg har set at der er et hav af tråde vedr. opsætning af gips på ydrevæge og håber ikke dette emne er blevet besvaret. Har ledt og ledt men kan ikke finde helt det samme spørgsmål. Håber I kan hjælpe.

Jeg skal have sat gipsvæg op på en ydermur der er muret. Muren bliver hulmursisoleret og jeg har derfor bestemt mig for ikke at isolere indvendigt. 

Mit spørgsmål er så, skal jeg have dampspærre på når muren bliver hulmursisoleret?

Mvh
Dagur
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor vil du opsætte gips på en væg uden at isolere under den, det er da spildt arbejde og materiale ?
Fordi væggene er ujævne og der er et utal lag gammel tapet på, så for at spare på tid og så jeg slipper jeg for at skulle rense gammelt tapet af og pudse væggene op.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af Dagur på 28 jan 2014 15:34
Fordi væggene er ujævne og der er et utal lag gammel tapet på, så for at spare på tid og så jeg slipper jeg for at skulle rense gammelt tapet af og pudse væggene op.
Vægene bliver jo ikke jævnere af at du montere gips direkte på dem, der er ingen bløde mellem veje der bare kom igang med at fjerne tapet og få spartlet op. Det skal alligevelfjernes hvis du vil sætte gips op. Tapetet er nemmest at fjerne med en damprenser/tapet afdamper 

Havde håbet at det kunne undgås, og hvis jeg byggede skelet af træ ville jeg jo godt kunne få en lige væg. Men jeg må se hvad jeg gør.
Pas på med organiske materialer (tapet+lim) under gips. Det kan give skimmel.
Fjern tapetet under alle omstændigheder.

Men ellers er jeg ening med håndværkeren. Når du alligevel er i gang, så put isolering i. Det koster jo næsten ikke noget. Og så en dampspær uden på isoleringen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Tak til jer begge for svarene, har indset at der nok ikke er nogen vej udenom, og har været ude og investere i en tapetafdamper. Vil vurdere om det er til at pudse op når jeg har fået tapeten af eller om jeg sætter gips op.
Så husk at der skal være damp spærre imellem gips og mur.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også